۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۴۰

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان:

عملیات مقابله با آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های کردستان آغاز شد

عملیات مقابله با آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های کردستان آغاز شد

سنندج- معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: عملیات مقابله با آفت جوانه‌ خوار بلوط در ۳۸۰ هکتار از جنگل‌های کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان، علی اکبر محمد پناه اظهار داشت: عملیات پایش در چهار هزار هکتار از جنگل‌های استان به منظور شناسایی امراض انجام شده است گفت: مقابله با آفت جوانه خوار بلوط هم در ۳۸۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی آغاز شده است.

وی افزود: امسال عملیات کنترل و مبارزه علیه آفت جوانه خوار بلوط در ۶۰ هکتار از جنگل‌های سروآباد، با ۲ سمپاش پشت تراکتوری ۲ هزار لیتری و یک سمپاش توربولاینر از اواخر فروردین ماه آغاز شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان کامیاران هم پس از اجرای عملیات پایش در سطح ۵۰ هکتار عملیات محلول‌پاشی علیه لارو سن از اواسط فروردین شروع شد، افزود: در مریوان نیز اجرای عملیات مکانیکی در سطح ۲۰ هکتار علیه لاروهای پروانه برگ‌خوار شروع شده و از آنجا که لاروهای پروانه جوانه خوار در مرحله سن یک هستند، کار محلول پاشی شروع خواهد شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: این اداره کل ۱۶۰ هکتار عملیات محلول‌پاشی و ۲۲۰ هکتار عملیات مکانیکی را در دست اقدام است.

وی افزود: این عملیات به یکی از روش‌های بیولوژیکی (محلول پاشی با پودر و تابل B.T علیه آفت جوانه خوار بلوط) و مکانیکی (حذف سرشاخه‌های آلوده به گیاه نیمه انگلی لورانتوس و کلنی های آلوده به لارو پروانه برگ خوار) انجام شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: برای انجام این عملیات، در شهرستان‌های بانه، کامیاران و سروآباد در مجموع پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

محمدپناه اضافه کرد: در همین مدت عملیات نظارت و پایش به منظور شناسایی آفات و امراض عرصه‌های جنگلی در شهرستان‌های کامیاران، سروآباد و مریوان هر کدام یک هزار هکتار و در مجموع چهار هزار هکتار اجرا شد.

کد خبر 5774957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha