۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۱۰

مدیرکل ارشاد فارس:

۶٨ درصد برش استانی سند مهندسی فرهنگی در فارس اجرایی شد

۶٨ درصد برش استانی سند مهندسی فرهنگی در فارس اجرایی شد

شیراز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: ۶٨ درصد از برش استانی سند مهندسی فرهنگی در استان فارس اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا قانعی بعد از ظهر چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان کرد: مهم‌ترین موضوعی که در برش استانی سند مهندسی فرهنگی استان فارس وجود دارد این است که این سند توسط ریاست جمهوری در سفر به شیراز رونمایی شد و نماینده ولی فقیه در استان نیز تاکید ویژه‌ای بر ایجاد گفتمان سازی در این موضوع داشتند.

وی ادامه داد: برش استانی سند مهندسی فرهنگی در استان فارس دارای پنج کلان مسئله بوده که حاکم نبودن سبک زندگی ایرانی اسلامی مهم‌ترین کلان مسئله در این سند است.

قانعی تاکید کرد: طی برنامه‌ریزی های صورت گرفته ١۵ مؤلفه در شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصویب شده و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های فرهنگی خود را بر اساس این مؤلفه‌ها تدوین کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول دستگاه‌های فرهنگی استان فارس بر اساس حوزه فعالیت‌های خود اقدام به تدوین برنامه‌های فرهنگی کردند و قرار نیست موازی کاری در این بخش ایجاد شود.

قانعی تاکید کرد: ۶٨ درصد از برنامه‌های فرهنگی استان مبتنی بر سند مهندسی فرهنگی استان فارس اجرایی شده، ٢١ درصد در حال تحقق و ١١ درصد محقق نشده است.

وی افزود: از جمله دلایل عدم تحقق مصوبات می‌توان به عدم تخصیص بودجه، عدم اهتمام مسئولین مربوطه و عدم اهتمام دستگاه‌ها نسبت به معرفی نماینده اشاره کرد.

قانعی معتقد است: مهم‌ترین دستاورد سند مهندسی فرهنگی جلوگیری از موازی کاری و شناسایی دستگاه‌های فرهنگی از ظرفیت‌های موجود در استان است.

کد خبر 5776925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha