۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی خبرداد؛

ورود توده گرد و خاک از فردا به آذربایجان غربی

ورود توده گرد و خاک از فردا به آذربایجان غربی

ارومیه - رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی از ورود پدیده گرد و خاک به استان از فردا (یکشنبه) خبر داد.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از فردا یکشنبه وزش باد شدید موقتی همراه با پدیده گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی در استان پیش بینی می‌شود، افزود: این امواج ناپایدار بارشی که با خود افزایش ابر، بارش باران بهاری و خفیف و وزش باد به همراه دارد تا پایان هفته در این منطقه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: با فعالیت این امواج ناپایدار روند افزایشی نسبی دمای هوا در منطقه ادامه دارد و در این مدت دمای هوا ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند.

صابری، با اشاره به بارش‌ها در مناطق جنوب آذربایجان غربی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته تکاب با ۷.۸ میلیمتر بارندگی، پربارش ترین شهر جنوب استان بود و بارش‌ها در بوکان ۲.۲ میلیمتر، سردشت ۱.۸ میلیمتر و در شاهین دژ ۱.۴ میلیمتر به ثبت رسیده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته اشنویه با حداقل دمای پنج درجه سانتیگراد، سردترین و پلدشت با حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۱ و ۲۳ درجه سانتیگراد نوسان داشت.

وی افزود: بارش برف و تگرگ در نقاط مرتفع کوهستانی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه، خسارت به سازه‌های نیمه کاره در اثر تندباد نیز دور از انتظار نیست.

صابری با توصیه بر آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان مربوطه برای آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها گفت: خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محکم سازی سازه‌های سبک و نیمه تمام لازم است در روزهای یاد شده مورد توجه شهروندان آذربایجان غربی باشد.

کد خبر 5778518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha