۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲

رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان البرز:

هدف اصلی برنامه ملی شهاب شناسایی دانش‌آموزان مستعد و توانمند است

هدف اصلی برنامه ملی شهاب شناسایی دانش‌آموزان مستعد و توانمند است

کرج- رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان البرز گفت: هدف اصلی برنامه ملی شهاب، شناسایی دانش‌آموزان مستعد و توانمند و هدایت آنان در مسیر شکوفاسازی استعدادهای آنها است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شکیبا صبح پنجشنبه در جلسه هم‌اندیشی اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان آموزش و پرورش و بنیاد نخبگان البرز که در راستای برنامه ریزی و اجرای برنامه ملی شهاب در استان برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی برنامه ملی شهاب، شناسایی دانش‌آموزان مستعد و توانمند و هدایت آنان در مسیر شکوفاسازی استعدادهای دانش آموزان در تمامی مدارس است.

وی افزود: برنامه شهاب فعالیتی است که سیاست‌گذاری آن را بنیاد نخبگان و امر جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها را آموزش و پرورش انجام می‌دهد و دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی در تمام مناطق آموزشی و پرورشی تحت پوشش این برنامه ملی با همکاری و مشارکت معاونت آموزش ابتدایی و اداره استعدادهای درخشان قرار دارند.

رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان به عنوان سیاست‌گذار اصلی نقش بسیار مهمی را در اجرای مطلوب این برنامه دارد، خاطرنشان کرد: در این دیدار مقرر شد با بهره گیری از ظرفیت متخصصان و کارشناسان خبره بنیاد نخبگان استان البرز، جلسات منظم و پیوسته درجهت دانش‌افزایی و ارتقای دانش و مهارت آموزگاران برای شناسایی و حمایت دانش آموزان دارای استعداد برتر برگزار شود.

تهیه پرسشنامه برای دریافت نظرات کارشناسی آموزگاران

وی یادآو رشد: تهیه پرسشنامه برای دریافت نظرات کارشناسی آموزگاران و برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور آموزگاران، انتخاب دانش آموزان جامعه هدف و برنامه ریزی برای بازدید آموزگاران و دانش آموزان از مراکز علمی، تحقیقاتی از نتایج مهم این جلسه را تشکیل داد.

شکیبا از شناسایی هشت حوزه استعدادی از جمله استعداد اجتماعی، استعداد کلامی، استعداد علوم، استعداد حرکتی، استعداد ریاضی، استعداد هنری، استعداد فرهنگ دینی و استعداد فضایی دانش‌آموزان، پوشش اجرای برنامه در تمامی استان‌های کشور و ارتقای سطح کیفی آموزش‌های مدرسه‌ای (در همه دوره‌های تحصیلی) به منظور پرورش خلاقیت، مهارت حل مسئله، آداب و مهارت‌های زندگی در دانش‌آموزان به عنوان مهم‌ترین اهداف طرح ملی شهاب در مدارس یاد کرد.

وی اظهار کرد: شناسایی، تربیت و هدایت استعدادهای برتر و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و بالندگی آنان هدفِ محوری اجرایی برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) است که از سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ به اجرا درآمده است و چند سالی است که دانش آموزان تحت پوشش طرح شهاب قرار دارند و این فرم‌های خود اظهاری برای تمامی دانش آموزان انجام می‌شود.

رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان آموزش و پرورش استان البرز تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی شهاب، تعداد گویه های از ۸۰ به ۵۶ گویه کاهش پیدا کرده است و در هریک از مؤلفه‌های هشتگانه ابزار شناسایی آموزگاران عزیز باید به هفت سوال پاسخ دهند و برای پاسخ دهی به گویه‌ها نیازی به چاپ فرم‌ها نیست و کلیه فرایندها در سامانه سیدا انجام خواهد شد و فرم‌های خود اظهاری در حال حاضر برای تمامی دانش آموزان انجام می‌شود اما توانمندی معلمان هم موضوعی حائز اهمیت است.

کد خبر 5782831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha