۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۸

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

اصلاح رفتار مجرمان حرفه‌ای با اقدامات فرهنگی میسر است

اصلاح رفتار مجرمان حرفه‌ای با اقدامات فرهنگی میسر است

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اقدامات سلبی در اصلاح مجرمان حرفه ای کافی نیست، گفت: باید در حوزه فرهنگی و تربیتی اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده صبح سه شنبه در ستاد کنترل مجرمین حرفه‌ای و سابقه دار خراسان شمالی که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: اصلاح رفتار مجرمان، فقط با اقدامات سخت افزاری و انقباضی ممکن نیست بلکه لازم است در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه انجام شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی معاونت پیشگیری از جرم استان اقداماتی در حوزه باز اجتماعی شدن مجرمان در دستور کار دارد.

وی افزود: برای حصول موفقیت پایدار در مسیر اصلاح مجرمان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ضروری است در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بهتر و بیشتر از قبل تلاش شود.

براتی زاده تغییر و اصلاح ساختارها از جمله ایجاد فضای شغلی برای مجرمان را با اهمیت دانست و گفت: آموزش‌های لازم به مجرمان در این خصوص می‌تواند طرح‌ها را بیشتر امیدآفرین کنند.

وی در انتها گفت: در پرونده‌های مددکاری زندانیان و مجرمان حرفه‌ای، خطرناک و سابقه دار زوایایی از رفتارهای آشکار وجود دارد که ممکن است در ارزیابی‌ها و قضاوت‌های اولیه مانع کشف حقیقت وجودی ولی پنهان و شناسایی نقاط مثبت نهاینه شده در شخصیت افراد شود.

کد خبر 5788316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha