۷ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۲۹

استاندار گلستان:

حضور دستگاه لایروب در خلیج گرگان یک نیاز مستمر است

حضور دستگاه لایروب در خلیج گرگان یک نیاز مستمر است

گرگان- استاندار گلستان با اشاره به ضرورت ادامه اقدامات احیایی برای خلیج گرگان گفت: حضور دستگاه لایروب در این اکوسیستم آبی یک نیاز مستمر است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه شامگاه یکشنبه در جلسه طرح جامع احیای خلیج گرگان اظهار کرد: تا کنون بیش از ۸۰ درصد کانال آبرسان آشور در پروژه احیای خلیج گرگان لایروبی شده و انعکاس اقدامات انجام شده در این اقدام ملی، ضروری است.

استاندار گلستان افزود: مصوبه سفر اول رئیس جمهور به گلستان برای احیای خلیج گرگان ۳۵۰ میلیارد تومان بوده که طی اصلاحیه‌ای افزایش این رقم ضروری است.

وی ادامه داد: برای نجات میانکاله و حفظ اکوسیستم منطقه، مجبور به نجات خلیج گرگان هستیم و البته حرکت در مسیر توسعه با حفظ محیط زیست، راهبرد ما است.

زنگانه گفت: لایروبی کانال‌ها یک اقدام همیشگی است و نیازمند حضور دائمی یک دستگاه لایروب در استان هستیم.

استاندار گلستان افزود: در برنامه سفر دوم رئیس جمهور به گلستان در خصوص پروژه خلیج گرگان موضوعات لایروبی کانال چپاقلی، پمپاژ آب به خلیج، تأمین حق آبه خلیج از رودخانه‌ها و انتقال آب مازاد از مازندران به خلیج را پیگیری می‌کنیم تا با عملیاتی شدن این موضوعات زمینه احیای کامل خلیج گرگان را فراهم آوریم.

وی گفت: در پشته های ایجاد شده در دایک‌های چهارگانه عملیات کشت گیاهان شور دوست، در دستور کار قرار گیرد و البته هر دایکی که مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، عملیات بذرپاشی در آن صورت گیرد تا ضمن حفظ محیط زیست، نمایی زیبا به منطقه دهد.

کد خبر 5796764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha