۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷

لاوروف:

اروپا برای خوشایند آمریکا مشتاق آموزش خلبانان اوکراینی است

اروپا برای خوشایند آمریکا مشتاق آموزش خلبانان اوکراینی است

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: کشورهای اروپایی برای خوشایند آمریکا در برنامه آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از جنگنده اف-۱۶ پیشقدم می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد این کشور قادر است به تلاش غرب برای آموزش خلبانان اوکراینی پاسخ دهد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه قادر هستند به قصد کشورهای غربی برای آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های اف -۱۶ پاسخ دهند.

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری در کنیا تاکید کرد در مورد دانمارک و هلند و قصد آنها برای قرار گرفتن در خط مقدم کسانی که خلبانان اوکراینی را برای استفاده از هواپیماهای غربی آموزش می دهند، اول از همه تمایل به راضی کردن هژمون در میان است. این کشورها فعالانه مسیر واشنگتن را در اروپا دنبال می کنند.

پس از ماه‌ها خودداری آمریکا و کشورهای غربی از تحویل جنگنده‌های اف - ۱۶ به ارتش اوکراین، اخیراً مقامات واشنگتن و اروپا اعلام کردند که طرح آموزش خلبانان اوکراینی را آغاز کرده‌اند.

مقامات نظامی و ارشد روسیه تأکید کردند جنگنده‌های اف - ۱۶ در صورت تحویل به اوکراین، جزو اهداف مشروع ارتش روسیه هستند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: بارها گفته ایم که هر گونه تجهیزات و هر سلاحی که توسط کی یف در منطقه عملیات ویژه روسیه استفاده شود، از سوی مسکو یک هدف قانونی به شمار می‌آید.

کد خبر 5797499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha