۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴

جلسه اعضای شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی با نمایندگان مجلس؛

چانه زنی بر سر قیمت خرید تضمینی گندم امروز هم ادامه دارد

چانه زنی بر سر قیمت خرید تضمینی گندم امروز هم ادامه دارد

عصر روز گذشته جلسه‌ای متشکل از اعضای شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی و برخی مدیران دولتی در کمیسیون کشاورزی مجلس به منظور چانه زنی برای تعیین قیمت گندم برگزار شد که بی نتیجه ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز گذشته جلسه‌ای متشکل از اعضای شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی و برخی مدیران دولتی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد. این نشست که با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورا انجام شد برای تعیین تکلیف قیمت خرید تضمینی گندم بود که بدون نتیجه پایان یافت. ادامه جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهوری به امروز موکول شد.

هزار و یک شب ماجرای نرخ این محصول استراتژیک ادامه دارد. قیمت جدید خرید تضمینی گندم چند هفته‌ای است که مساله ساز شده به طوری که گندم کاران برای رسیدگی به موضوع طی نامه‌هایی خدمت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری خواستار رسیدگی به موضوع شدند.

نوسان قیمتی بازار دلار تمام بخش‌ها از تولید تا خدمات را تحت تأثیر قرار داده از این رو بنیاد ملی گندم کاران کشور، بهمن ۱۴۰۱ با موج تغییرات قیمتی، درخواست تجدید قیمت شهریور را به شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی اعلام کرد.

تحلیل شرایط بازار و قیمت محصولات و خدمات، نرخ تمام شده تولید گندم را ۱۷ هزار تومان در هر کیلو اعلام کرد اما این قیمت مورد پذیرش واقع نشد و مبلغ ۱۵ هزار تومان پیشنهاد شد و در نهایت از سوی رئیس شورا و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

اعتراض گندم کاران منجر به این شد تا رئیس جمهوری طی نامه‌ای خواستار پیگیری آنی مساله قیمت خرید تضمینی گندم شد. جلسه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی انجام شد اما بدون نتیجه پایان یافت.

گفتنی است رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز اعلام کرده قیمت ۱۵ هزار تومان برای خرید تضمینی گندم قیمت مناسبی است.

در ادامه مناقشه، جلسه اعضای شورا و نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس به همراه مدیران اقتصادی دولت از جمله معاون اول ریاست جمهوری در حال انجام است. حال باید دید نتیجه این مذاکره و چانه زنی به نفع جامعه کشاورزان و گندم کاران خواهد بود؟

کد خبر 5797961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      3 0
      دولتی که درتهیه نان مردم مشکل داره امیدی به کنترل تورم نیست
    • جعفر IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      1 0
      آخرش پاداشش رو دولتی ها میگیرن از جیب کشاورز و بین خودشون تقسیم می کنند.........
    • هزارجریبی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      2 1
      ما فقرا باید جرم پولدارای شهر نشین را بکشیم دولت برای یارانه که به گندم میده نمیتونه بیشتر از این گران کنه ما گندم کارها سوختیم
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      2 0
      اصلا اینکه دولت بودجه دارد یا ندارد ربطی به گندمکارا نداره. گندم یه قیمت تمام شده و سود ۲۰ درصدی داره که حتما باید رعایت بشه و گرنه چوبش رو سال بعد و چه بسا همان سال کشور خواهد خورد. مگر خودرو بخاطر قیمت تمام شده اش رو میشه گفت مردم پول کافی ندارن و خودرو سازا با این قیمت تحویل مردم بدن. گندم هم مث
    • امیری AE ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      2 1
      چند جلسه دیگه باید بگیرید تا قیمت گندم مشخص بشه.چقدر دیگه از بیت المال باید کوفت کنید تا قیمت رو مشخص کنید سه ماه دارید جلسه میگیرید هنوز تموم نشده خجالت بکشید
    • مهدی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      0 0
      اول.که.اسم.برد.بادامد.وقتی.هم.که.رییس.خودخوانده.شد.طوفان.امدانتظاری.ندارم
    • مهدی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      0 0
      اول.که.اسم.برد.بادامد.وقتی.هم.که.رییس.خودخوانده.شد.طوفان.امدانتظاری.ندارم
    • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      0 0
      بخدا اعصاب مردم خراب شدکشاورزا ازچیزی که فروختن بلا تکلیف.تاکی اصلاح قیمت تضمینی تاکی...شما که چیزی به این ملت نمی بخشید چرانون مردم می برید.
    • محمد خوبنژاد IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      0 0
      سلام من ۵ اردیبهشت گندم تحویل دادم اما تا امروز پولی واریز نشد
    • US ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      0 0
      میخواین از جیب کشاورز جور ملت رو بکشین واقعا متاسفم
    • BR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      0 0
      ۱۵تومان‌هیچ‌سود‌نداریم