۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خبر داد؛

بهره برداری از ۲۰ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹۴۰ میلیارد ریال

بهره برداری از ۲۰ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹۴۰ میلیارد ریال

قم- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم از بهره برداری ۲۰ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹۴۰ میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی امسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا حاج رضا ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: در هفته جهاد کشاورزی تعداد ۲۰ طرح در حوزه‌های مختلف با ارزشی بالغ بر ۹۴۰ میلیارد ریال در استان قم به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: این طرح‌ها با اشتغال زایی و همچنین تثبیت اشتغال برای ۳۶۸ نفر در هفته جهاد کشاورزی در قم افتتاح خواهد شد.

وی ابراز داشت: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلفی همانند آب و خاک، دام و طیور، صنایع غذایی و تبدیلی و حوزه شیلات است.

حاجی رضا با بیان اینکه تولیدات بخش کشاورزی استان قم در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۳۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال بوده است افزود: برنامه‌ریزی های لازم صورت گرفته مه این مبلغ در سال جاری افزایش خواهد یابد که توسعه صادرات در محصولات مختلف همانند پسته، خاویار، زیتون، تخم مرغ و همچنین برخی دیگر از محصولات کشاورزی از جمله برنامه‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ۷ درصد از ارزش افزوده استان قم به بخش کشاورزی باز می‌گردد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کنار اعتباراتی که بخش دولتی به کشاورزی قم اختصاص دهد می‌تواند جایگاه کشاورزی در استان قم را ارتقا ببخشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: تغییر الگوی کشت در استان قم از جمله برنامه‌های راهبردی است و در این راستا که توسعه گلخانه‌ها در جهت افزایش سطح زیر کشت و ارتقا بهره‌وری و افزایش ظرفیت تولید در دستور کار می‌باشد.

حاجی رضا افزود: ظرفیت تولید بخش‌های مختلف کشاورزی استان قم در سال جاری نسبت به سال گذشته، رشد ۷ درصدی خواهد داشت و در این راستا از فناوری‌های نوین و دانش بنیان استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شده است افزود: از محل اعتبارات دولتی نیز ۵۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف کشاورزی استان قم اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: ۱۰ درصد از رشد اقتصادی استان قم را باید جهاد کشاورزی دنبال کند که این امر اگر سالیانه با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان انجام می‌شود این رشد تحقق خواهد یافت.

حاجی رضا با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۰ میلیون تن انواع محصولات غذایی مورد نیاز کشور است افزود: تأمین امنیت غذایی یکی از مأموریت‌های جهاد کشاورزی است که این امر در استان قم نیز ز دنبال می‌شود شود، هر چند استان قم در خصوص منابع آبی دارای محدودیت‌هایی دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۸۳۲ نفر در عرصه‌های کشاورزی استان قم مشغول به فعالیت هستند و ۴۰ هزار نفر دیگر نیز به عنوان کارگر بخش خصوصی بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

کد خبر 5807456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha