۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳

استاندار گیلان مطرح کرد؛

نقش موثر آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

نقش موثر آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

رشت- استاندار گیلان با اشاره به نقش موثر آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: رعایت اصول و مبانی دینی در حکومت اسلامی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر چهارشنبه در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب گیلان، اظهار کرد: حکومت دینی و اسلامی در ایران در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد.

وی با بیان اینکه مبانی و اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس آموزه های دینی و قرآنی است، افزود: رعایت اصول و مبانی دینی در حکومت اسلامی ضروری است.

استاندار گیلان با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب در ایران به پیش از ظهور اسلام بر می گردد، گفت: در سرزمین ایران پیش از اسلام هم موضوع عفاف و حجاب به خوبی رعایت می‌شد که این امر نشان دهنده عفت ذاتی و فطرتی مردمان نجیب این کشور بزرگ است.

عباسی، تضعیف بنیان های خانواده را یکی از برنامه‌های دشمن برشمرد و بیان کرد: پایه و اساس انقلاب اسلامی و خانواده‌ها، دین و مبانی دینی بوده و استکبار با آگاهی از این مقوله تلاش می کند این پایه ها را سست کند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت تکالیف ایجابی حوزه عفاف و حجاب توسط دستگاه‌های اجرایی، افزود: رعایت عفاف و حجاب به عنوان تکلیف ایجابی در جامعه اسلامی مورد تاکید است.

استاندار گیلان، نقش آموزش و پرورش را در گسترش بخش اقنایی مسئله عفاف و حجاب بسیار موثر و مهم برشمرد و تصریح کرد: در این راستا باید مسئله عفاف و حجاب را از مهد کودک، آموزش و پرورش و خانواده ها شروع کرد.

عباسی با بیان اینکه دشمن در حال پاشیدن بذر نفاق و دو دستگی در جامعه از طریق جنگ شناختی و ترکیبی است، گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در تلاش برای ایجاد جنگ شناختی و دودستگی در جامعه هستند از این رو با هوشیاری و آگاهی نباید در زمین دشمن بازی کرد.

وی با اشاره به نقش قابل تامل صدا و سیما در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در کشور و به ویژه در استان گیلان که یک منطقه زیبا و ساحلی گردشگر پذیر است، بیان کرد: صدا و سیما با دعوت از صاحب نظران موفق حوزه عفاف و حجاب افکار عمومی را با این بخش زیباشناختی آشنا و نسبت به اهمیت موضوع شفاف سازی کند.

کد خبر 5810279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha