۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹

هواشناسی هرمزگان اعلام کرد؛

وزش باد با سرعت ۴۰ کیلومتر در دریای عمان

وزش باد با سرعت ۴۰ کیلومتر در دریای عمان

بندرعباس - هواشناسی هرمزگان اعلام کرد که دریای عمان و تنگه هرمز مواج است و باد با سرعت ۴۰ کیلومتر سبب تلاطم آن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: طی روز جاری در مناطق دریایی استان افزایش سرعت باد و مواج ماندن دریا و در ارتفاعات رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، در سواحل دریای عمان و تنگه هرمز با افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی همراه با رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می‌شود.

احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی در منطقه بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود. توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

این شرایط در ساعات بعدازظهر فردا (جمعه ۲۶ خرداد) نیز پیش بینی می‌شود. در سایر نقاط استان پدیده غالب وزش باد و غبارمحلی خواهد بود.

دریای عمان تحت تأثیر بادهای جنوب شرقی و خلیج فارس و تنگه هرمز تحت تأثیر بادهای جنوب غربی -شمال غربی مواج خواهد بود. سرعت باد در جنوب و غرب لاوان به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که سبب مواج شدن دریا در مناطق شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز نیز خواهد شد و اختلال در ترددهای دریایی را به همراه خواهد داشت.

در ساعات بعدازظهر روز جمعه نیز بر شدت بادهای شمال غربی در محدوده آب‌های ساحلی استان افزوده خواهد شد. به طور کلی وزش باد نسبتاً شدید و اختلال در ترددهای دریایی تا روز شنبه (۲۷ خرداد) تداوم خواهد داشت.

از روز یکشنبه ۲۸ خرداد به تدریج کاهش سرعت باد و کاهش تلاطم دریا پیش بینی می‌شود.

از لحاظ دمایی نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود. اوایل هفته آینده کاهش نسبی دما در برخی نقاط استان مورد انتظار است.

طوفان حاره ای BIPARJOY طی امروز نیز سبب مواج ماندن مناطق شرق دریای عمان خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود از تردد کشتی‌های تجاری به مقاصد فراساحلی شرق دریای عمان خودداری شود.

کد خبر 5811114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha