۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱

امام جمعه دماوند:

فرهنگ واسطه گری در امر ازدواج باید گسترش یابد

فرهنگ واسطه گری در امر ازدواج باید گسترش یابد

دماوند: امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه ازدواج های ساده بسیاری از مشکلات را حل می کند گفت: باید فرهنگ واسطه گری در امر ازدواج گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: امروز ۲۶ خرداد، سالروز شهادت سربازان دلیر اسلام، شهدای موتلفه اسلامی، بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک نژاد در سال ۱۳۴۴ است.

فتاح دماوندی افزود: این شهیدان در چنین روزی الله اکبر گویان با شوق خاصی به سوی چوبه های تیرباران نظام ظلم پهلوی رفتند و آگاهانه شربت شهادت را نوشیدند.

وی با بیان اینکه این عزیزان برای خونخواهی شهدای ۱۵ خرداد حسنعلی منصور را اعدام کردند افزود: حسنعلی منصور، نخست وزیر وقت علاوه بر نقش اصلی در جنایت ۱۵ خرداد، لایحه ضد ایرانی کاپیتولاسیون را نیز به مجلس ارائه کرده بود و مرحوم حاج حبیب الله عسگر اولادی از همراهان این شهیدان بود که به حبس ابد محکوم شده بود و ۱۳ سال زندان را تحمل کرد.

فتاح دماوندی با بیان اینکه دوشنبه آخر ماه ذی قعده و روز شهادت امام جواد (علیه السلام) است افزود: امام جواد (علیه السلام) مظهر نام مبدل خداوند و تبدیل زشتی‌ها به زیبایی‌ها است که با وساطت آن حضرت صورت می‌گیرد، با ولایت حضرت جواد (علیه السلام) سیئات و گناهان به حسنات تبدیل و به گونه‌ای که توفیق توبه پیدا می‌شود و توفیق انجام اعمال صالح برای انسان حاصل می‌شود.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه روز اول ماه ذی حجه، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) در سال دوم هجری قمری در مدینه منوره است عنوان داشت: ازدواج امیر مؤمنان علی (ع) و حضرت زهرا (س) ساده برگزار شد، با جهیزیه کم و مهریه کم و منزل کوچک و کم هزینه اما برکت این ازدواج بسیار زیاد بود.

خطیب نماز جمعه دماوند با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که ازدواج‌ها آسان و ساده باشد و باید از چشم و هم چشمی و تجمل گرایی در مراسم ازدواج پرهیز شوند گفت: من از ازدواج‌های دانشجویی که هر سال برگزار می‌شود بسیار خشنود و خرسندم اگر عادت کنند که ازدواج‌ها را ساده، بی پیرایه و بی تشریفات انجام دهند، فکر می‌کنم که بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، مهریه سنگین، جهیزیه سنگین، آداب و رسوم غلط، پرهزینه و تشریفات موانع ازدواج هستند.

وی افزود: باید فرهنگ واسطه گری در امر ازدواج گسترش یابد و همگان ازدواج را یک امر مقدس و خداپسندانه بدانند و برای آن قدم بردارند و صدا و سیما و رسانه‌ها و صاحبان قلم و بیان باید برای فرهنگ تشکیل خانواده و فرزندآوری گفتمان سازی کنند.

کد خبر 5811649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha