نماینده ائتلاف دولت قانون:

ملت عراق هرگز بازگشت حزب منحله بعث به قدرت را نخواهد پذیرفت

ملت عراق هرگز بازگشت حزب منحله بعث به قدرت را نخواهد پذیرفت

یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد که ملت این کشور هرگز بازگشت حزب منحله بعث به عرصه سیاسی را نخواهد پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «جاسم الموسوی» یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون عراق تاکید کرد که بازگشت حزب منحله بعث به عرصه قدرت در این کشور یک توهم ممنوعه به شمار می‌رود چرا که این حزب بخشی از گذشته است و دیگر باز نمی‌گردد.

وی افزود: ملت عراق کاملاً با تعامل با این حزب مخالف است. حزب منحله بعث به مدت ۳۵ سال در عراق حکمرانی کرد و هیچ قشری از ملت این کشور یا طایفه یا نژادی، از ظلم حزب بعث در امان نماند.

الموسوی تصریح کرد: ملت عراق هرگز جنایات وحشیانه حزب بعث که شهادت صدها هزار عراقی بی گناه را به دنبال داشت فراموش نخواهد کرد. سقوط این حزب در سال ۲۰۰۳ عوامل زیادی دارد اما باید به جنایات این حزب و رهبران آن علیه شخصیت‌های بزرگ عراق، توجه کرد.

«جبار عوده» یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق نیز در واکنش به تصمیم دولت اردن مبنی بر اعطای مجوز فعالیت سیاسی به حزب منحله بعث، تاکید کرد: اردن در حال حاضر مأوا و پناهگاه بیش از پنج هزار بعثی فراری از عراق، است.

وی افزود: این تصمیم دولت اردن ما را شگفت زده نکرد. اردن در حالی به حزب بعث مجوز داده که می‌داند این حزب عامل ارتکاب بزرگترین جنایت گورهای دسته جمعی در تاریخ عراق است.

عوده بیان کرد: بعثی های فراری از عراق در اردن مستقر هستند و دست آنها به خون مردم بی گناه عراق آلوده است. آنها به آلت دست سرویس‌های اطلاعاتی دیگر کشورها تبدیل شده‌اند. در سایه این تحولات، بازنگری در روابط با اردن ضروری است. حزب بعث تبدیل به یک صفحه سیاه در تاریخ عراق شده و به هیچ قیمتی به این کشور بازنخواهد گشت. بعید نیست دست آمریکا در تلاش برای احیای این حزب با هدف منحرف کردن تحولات منطقه، در کار باشد.

کد خبر 5813023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha