۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸

رئیس کل دادگستری مازندران:

محموله ذرت بندر نوشهر از قبل آلوده بود/برپایی ۴۰۰۰ دادگاه آنلاین

محموله ذرت بندر نوشهر از قبل آلوده بود/برپایی ۴۰۰۰ دادگاه آنلاین

ساری- رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به پرونده ذرت های آلوده در بنادر استان گفت: محموله ذرت وارده به بندر نوشهر از ابتدا و قبل از ورود آلوده بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران درباره درباره پرونده ذرت‌های آلوده در بنادر استان گفت: هیچ ذرت آلوده‌ای در بازار توزیع نشد و پس از سفر رئیس قوه قضائیه به استان، یک محموله دو هزار و ۹۰۰ تنی ذرت آلوده در بندر امیرآباد ترخیص شد و در اختیار شرکت الکل سازی قرار گرفت.

وی با اظهار اینکه کارهای ترخیصی محموله بندر نوشهر نیز در حال انجام است، افزود: محموله ذرت وارد شده به بندر نوشهر از ابتدا آلوده بوده است.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به برنامه تحول و تعالی در قوه قضائیه اظهار داشت برای تحقق این هدف نیازمند برنامه هستیم و قوه قضائیه از قبل در این زمینه برنامه داشته است.

وی از تهیه ۱۴ هدف برای تحقق برنامه تحول و تعالی در دادگستری استان خبر داد و گفت دستگاه قضائی مازندران با کسب ۸۴ درصد رضایت مراجعان جزو ۸ دستگاه برتر در این حوزه بوده است.

رئیس کل دادگستری مازندران عملکرد دستگاه قضائی استان را در صلح و سازش برجسته دانست و گفت: ۳۳ محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف، دادستان‌ها و مدیران زندان‌ها غیره سال قبل از دار مجازات رهایی یافتند و مقدمات اخذ رضایت ۵۷ محکوم به قصاص نیز فراهم شده است و اخیراً نیز دو محکوم به قصاص که ۱۷ سال در زندان به سر می‌بردند با تلاش دستگاه قضائی از دار مجازات رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ابلاغیه‌های قضائی به صورت الکترونیک انجام می‌شود گفت بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره ابلاغیه در سال گذشته استفاده شده است و کشور رتبه اول را داریم.

برپایی ۴۰۰۰ دادگاه آنلاین

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: همچنین در سال گذشته بیش از چهار هزار دادگاه به صورت مجازی و آنلاین برگزار شده است و بیش از ۹۳ درصد از جلسات دادرسی‌ها با زندانی‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه صدور بیش از ۹ هزار فقره بالای جایگزین حبس در استان ساده شده است گفت از ۹۰۰ زندانی مالی با صبح و سازش از زندان آزاد شدند

وی با بیان اینکه میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراهای انقلاب اسلامی ۴۸ روز، در دادگاه‌های عمومی و بخش ۷۵ روز و در شوراهای حل اختلاف ۲۲ روزه در دادگاه‌های تجدیدنظر ۹۰۰ روز بوده است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران درباره پرونده اتهام مالی شهرداری ساری و شهردار اصفهان گفت این پرونده در دادگستری استان مطرح نیست.

کد خبر 5816170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha