۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۳۸

با حضور ۲۰ استان کشور؛

جشنواره «سواره اسب های اصیل ایرانی» در سرعین برگزار شد

جشنواره «سواره اسب های اصیل ایرانی» در سرعین برگزار شد

اردبیل- جشنواره شوی «سواره اسب های اصیل ایرانی» در شهر سرعین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم آغاز این جشنواره که عصر چهارشنبه در سرعین برگزار شد، رئیس هیئت سوارکاری استان اردبیل اظهار کرد: شرکت کنندگان از ۲۰ استان کشور در این شوی سواره شرکت کردند تا هنرنمایی خود را با اسب‌های اصیل خود انجام دهند.

بهاالدین ایلخانی تصریح کرد: علاقه مندان به رشته سوارکاری حتی با گران‌ترین اسب‌های خود در جشنواره شوی سواره سرعین حاضر شدند تا در مدت ۲ روز بتوانند رقابتی را در حوزه اسب سواری داشته باشند.

وی گفت: در این جشنواره از استان‌های کردنشین گرفته تا ترکمن و سایر مناطق کشور سوارکاران متبحر و با تجربه حاضر شدند تا رقابت خوبی را انجام دهند.

رئیس هیئت سوارکاری استان اردبیل ضرورت توسعه صنعت اسب پروری و برگزاری رخدادهای ورزشی را در این حوزه یادآور شد و افزود: امسال سه جشنواره دیگر با محوریت اسب‌های اصیل ایرانی برگزار می‌شود تا ما بتوانیم در قالب این رشته علاقه مندان بیشماری را جذب کنیم.

ایلخانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل در سال‌های گذشته میزبان رویداد ملی زیبایی اسب بوده که استقبال خوبی را از این جشنواره شاهد بودیم.

رئیس هیئت سوارکاری استان اردبیل اضافه کرد: در سال‌های اخیر رشته اسب سواری با ایجاد برخی زیرساخت‌ها در استان قوت و رونق بیشتری گرفته و امیدواریم برگزاری این رویدادهای ملی و بین المللی بتواند تراز این رشته را در استان اردبیل ارتقا دهد.

کد خبر 5816784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha