۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶

مدیر آب و فاضلاب بابل:

نیاز آبی بابل ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه است

 نیاز آبی بابل ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه است

بابل- مدیر آب و فاضلاب بابل نیاز آبی شهر را هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسن پور عصر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شد با بیان اینکه نیاز آبی شهرستان بابل را حدود هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه ذکر کرد و گفت: در حال حاضر این شهر تأمین کننده ۹۲۰ لیتر در ثانیه آب است و امید داریم در آینده نزدیک با تکمیل تصفیه خانه درونکلا این کمبود در شهرستان به طور کامل از بین برود.

وی اضافه کرد: آب شرب مورد نیاز شهر بابل از طریق منابع آب زیرزمینی و تصفیه خانه آب شهرهای گروه الف تأمین و با توجه به آنالیز تخصصی کیفیت در مقایسه با استاندارد ملی ۱۰۵۳ کاملاً منطبق با استاندارد کشور است.

حسن پور یادآور شد: شرکت آبفای مازندران با داشتن آزمایشگاه‌های تخصصی کیفیت آب را از نقطه تولید تا نقطه مصرف به صورت شبانه روزی رصد کرده و در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی به عنوان ناظر بر سلامت جامعه کیفیت آب را به صورت مستمر پایش می‌کند.

مدیر آبفای بابل ادامه داد: در حال حاضر این شهرستان تأمین کننده آب شرب ۱۵۰ هزار مشترک شهری و۶۱۹ هزار اشتراک روستایی است که متشکل از ۶ بخش و هفت شهر است که ۲۹۸ واحد توسط آبفا و مابقی هیئت امنایی در روستاها اداره می‌شوند.

وی ادامه داد: احداث خط جریان ۲ برای ۱۰۰ هزار نفر راه‌اندازی جمع‌آوری فاضلاب برای ۳۰۰ انشعاب در شهرک بذری، اسلام و کاظم بیگی از جمله برنامه‌ها است.

حسن پور افزود: در کل، این اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان مازندران، بابهبود عملکرد و کاهش کمبود آب شرب را در شهرستان بابل و مناطق اطراف آن، فراهم خواهد کرد

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۷۵ میلیون دلاری از سوی بانک جهانی گفت: ۹۰ درصد این اعتبارات جذب شده به منظور راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب ساری و بابل است

مدیر آبفای بابل در پایان سخنانش عنوان داشت: تعداد پروژه‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم ۵۷ پروژه اجرایی در این شهرستان است که با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان در حال تکمیل واج را است.

کد خبر 5817417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha