۴ تیر ۱۴۰۲، ۹:۵۷

معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان:

عملیات تعمیر ۵۸فروند علائم کمک ناوبری شناور در هرمزگان آغاز شد

عملیات تعمیر ۵۸فروند علائم کمک ناوبری شناور در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات تعمیر و نگهداری سالانه ۵۸ فروند بویه از مجموع بیش از ۱۵۰علائم کمک ناوبری واقع در اقصی نقاط آب‌ها و جزایر استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل مکی زاده اعلام کرد: عملیات تعمیر توسط شناور بویه‌گذار حجاز ۶۶ و شناورهای مولتی کت‌مراد یک و ۲ آغاز شده و به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مکی‌زاده با بیان اینکه بخش زیادی از تأمین ایمنی دریانوردی در آبراه‌ها، به موضوع چراغ‌ها و علائم کمک ناوبری اختصاص دارد، ادامه داد: تعمیرهای دوره‌ای در بازه‌های زمانی ۱۵ روزه، ۲ ماهه، ۶ ماهه و سالانه انجام می‌گیرد.

وی افزود: در سرویس‌های سالانه، بویه و متعلقات آن به صورت کامل از آب خارج شده و بعد از انجام عملیات خزه تراشی، رنگ‌آمیزی و تعویض قطعات و تجهیزات فرسوده، دوباره در موقعیت خود مستقر می‌شود.

به گفته معاون دریایی اداره‌کل بنادر ودریانوردی هرمزگان؛ برای افزایش سطح ایمنی ترددها و کاهش سوانح دریایی، شناورها باید نشانه‌های قابل اطمینانی را به صورت مستمر و دائم برای شناسایی مسیر و خطرات بالقوه آن در اختیار داشته باشند.

مکی‌زاده اضافه کرد: بخش چراغ‌ها و علائم کمک ناوبری اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی تلاش می‌کند با پایش مستمر و دوره‌ای علائم کمک ناوبری مطابق دستورالعمل‌ها و قوانین مؤسسه بین‌المللی چراغ‌ها و علائم کمک ناوبری و حاصل شدن آماده بکاری مداوم تمامی علائم کمک ناوبری تحت نظارت، بالاترین سطح ایمنی دریانوردی برای شناورهای درحال رفت وآمد در استان فراهم آورد.

کد خبر 5819179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha