۵ تیر ۱۴۰۲، ۹:۳۸

رئیس آب و فاضلاب شهرکرد:

کدورت آب در برخی محله های شهرکرد کاملا رفع نشده است

کدورت آب در برخی محله های شهرکرد کاملا رفع نشده است

شهرکرد_رئیس آب وفاضلاب شهرکرد گفت: با وجود تلاشهای انجام شده اما کدورت آب در محله‌های مهدیه، منظریه و میرآباد کاملا رفع نشده است.

ایوب قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: منابع آب شهرکرد بخصوص چشمه کوهرنگ طی ۴۰ روز گذشته دچار کدورت نسبتاً بالایی شد.

وی تصریح کرد: با تلاشی که همکاران کردند در حال حاضر کدورت تقریباً برطرف شده است و در مخازن ذخیره آب شهرکرد وضعیت به نسبت مطلوبی از لحاظ کدورت وجود دارد.

رئیس آب و فاضلاب شهرکرد بیان داشت: به دلیل اینکه آب چشمه کوهرنگ بیشتر در مخازن برخی از نقاط شبکه شهرکرد، خصوصاً منظریه، میرآباد و مهدیه قرار می‌گیرد و به لحاظ توپوگرافی منطقه کدورت وجود دارد.

قاسمی یادآور شد: مردم با تماس با شماره ۱۲۲ می‌توانند موارد مربوط به آلودگی آب را مطرح کنند تا همکاران ما با حضور در محل و شست‌وشوی شبکه، مشکل را برطرف کنند.

وی تاکید کرد: در روزهای جمعه که مصارف افزایش و سرعت آب در لوله‌ها بالا می‌رود، بحث کدورت بیشتر مشهود است و در صورت اطلاع شهروندان شست‌وشوی شبکه انجام می‌شود.

رئیس آب و فاضلاب شهرکرد خاطرنشان کرد: در برخی نقاط مانند مهدیه و منظریه به لحاظ توپولوژی منطقه وضعیت متفاوت‌تر از سطح شهر است به همین دلیل کدورت در شبکه باقی مانده و علت این موضوع آن است که این دو منطقه در انتهای شبکه قرار دارند و آب چرخش ندارد و اگر شهروندان اطلاع دهند با شست‌وشوی شبکه می‌توانیم مشکل را رفع کنیم.

قاسمی بیان داشت: تصفیه‌خانه آب فدک در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، از طرفی هم شرکت آب و فاضلاب استان در حیدرآباد از سال گذشته که کدورت اتفاق افتاد اقداماتی برای احداث تصفیه‌خانه صورت داده است.

وی ادامه داد: احداث تصفیه‌خانه زمان‌بر و هزینه‌بر است، اما در یک ماه گذشته برای اینکه بتوانیم کدورت را برطرف کنیم در واحد اجراییات چهار مدل فیلتر را در تصفیه‌خانه حیدرآباد راه‌اندازی کردیم.

رئیس آب و فاضلاب شهرکرد افزود: مدول چهارم این فیلترها دو روز گذشته در مدار قرار گرفت و با این وجود کیفیت آب مطلوب شده و ما فعلاً کدورت آب نداریم.

قاسمی گفت: مقداری از آبی که در سطح شهرکرد در مخازن است آب چشمه کوهرنگ است و مقداری هم از چاه‌ها که تقریباً کیفیت آب معدنی دارند، آب موجود در لوله‌ها به هیچ وجه آب رودخانه زاینده‌رود نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما هیچ آب معدنی در اختیار نداشتیم و از منابع آب شرب سالمی که در دسترس داشتیم با دستگاه بسته‌بندی اقدام به تولید و توزیع آب کردیم و طی این مدت بالای ۱۰ هزار بسته آب توزیع شد.

رئیس آب و فاضلاب شهرکرد ادامه داد: مردم با تماس با شماره ۳۳۳۳۵۶۱۶ می‌توانند با مدیر آب و فاضلاب شهرکرد صحبت کنند.

کد خبر 5819379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha