۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۹:۲۵

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد؛

اجرای مطالعه هم‌گروهی سلامت سالمندی بوشهر

اجرای مطالعه هم‌گروهی سلامت سالمندی بوشهر

بوشهر- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تحقیقات باید جامعه‌محور بوده و پاسخگوی نیازهای جامعه باشد گفت: مطالعه هم‌گروهی سلامت سالمندی بوشهر در حال اجراست.

اکرم فرهادی در حاشیه بازدید از مراکز تحقیقاتی وابسته به پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مطالعه هم‌گروهی سلامت سالمندی بوشهر از سال ۱۳۹۰ با ورود سه هزار نفر سالمند ساکن در بندر بوشهر آغاز شده و تاکنون سه فاز از آن انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس داده‌های این مطالعه، تاکنون بیش از ۶۰ مقاله و طرح پژوهشی تدوین شده و هم‌اکنون نتایج آن با همت کارگروه ترجمان دانش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حال تدوین و انتشار است.

دکتر فرهادی اضافه کرد: مطالعه هم‌گروهی و آینده‌نگر «سلامت سالمندی بوشهر» باهدف تعیین عوامل مختلف مؤثر بر سلامت سالمندان و شیوع آن‌ها باهدف فراهم کردن اطلاعات موردنیاز برای تصمیم‌گیری پزشکان، سیاست‌گذاران، مدیران برنامه‌های بهداشتی و خود سالمندان و برداشتن گام‌های جدی در جهت پیشگیری از وقوع خطرات ناشی از بروز مشکلات دوران سالمندی و بهبود کیفیت زندگی سالمندان و جلوگیری از تحمیل بار مالی به اقتصاد خانواده‌ها و جامعه در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طراحی‌شده است.

تحقیقات جامعه‌محور باشد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باید جامعه‌محور بوده و پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

فرهادی اظهار داشت: تحقیقات خوبی سالانه انجام می‌شود، تحقیقاتی که می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیازهای مردم باشد، اما بسیاری از مردم و حتی سیاست‌گذاران و مسئولین استانی از این تحقیقات مطلع نیستند به همین دلیل کارگروه ترجمان دانش در دانشگاه در راستای ارائه اطلاعات لازم به مخاطبین فعال شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت برنامه بسیار جدی در این حوزه دارد و رویکرد کلیدی و کلان وزارت بهداشت در حوزه تحقیقات، اثرگذاری طرح‌ها و فعالیت‌ها است.

فرهادی بابیان اینکه ترجمان دانش با ظهور دانشگاه‌های نسل سوم به بعد خود را بیشتر نشان می‌دهد، افزود: ترجمان دانش به این معنا است که افرادی که مجری تحقیقات بوده و مشکلات را احصا می‌کنند نتایج را به‌صورت ساده و قابل‌استفاده در اختیار مخاطبان قرار دهند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه ترجمان دانش به دنبال اثرگذاری بهتر و مؤثرتر نتایج تحقیقات است، تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سالانه تحقیقات خوبی انجام می‌شود، تحقیقاتی که می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیازهای مردم باشد، اما بسیاری از مردم و حتی سیاست‌گذاران و مسئولین استانی از این تحقیقات مطلع نیستند به همین دلیل حوزه ترجمان دانش در دانشگاه در راستای ارائه اطلاعات لازم به مخاطبین فعال شده است.

کد خبر 5824067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha