۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۵

«لوکاشنکو» قانون ممنوعیت رسانه‌های غیردوست را امضا کرد

«لوکاشنکو» قانون ممنوعیت رسانه‌های غیردوست را امضا کرد

رئیس‌جمهور بلاروس امروز قانونی را امضا کرد که رسانه‌های کشورهای غیردوست را از فعالیت در این کشور منع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس امروز قانون ممنوعیت فعالیت رسانه‌ های کشورهای غیر دوست را امضاء کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، مطابق با دستور رئیس جمهوری بلاروس، کشورهایی که تحریم هایی را علیه مینسک اعمال کردند از فعالیت در بلاروس منع می شوند.

گفتنی است که با آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، بلاروس به عنوان متحد روسیه هدف تحریم‌ های متعددی قرار گرفت؛ این کشورها به عنوان کشورهای «غیر دوست» رسانه ای شده اند.

وزارت امور خارجه کانادا پیشتر به بهانه درگیری ها در اوکراین تحریم هایی را علیه بلاروس وضع کرد. در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه کانادا، ۲۲ مقام و ۱۶ شرکت بلاروس به بهانه مشارکت مینسک در عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تحریم شدند.

از سوی دیگر، آمریکا هم در ماه های پیش اعلام کرد: گام هایی را برای اعمال برخی محدودیت ها در ارتباط با صدور روادید برای ۱۰۰ مقام دولت بلاروس و وابستگان آن ها به دلیل مشارکت آن ها در تضعیف نهادهای دموکراتیک با مانع تراشی در انتقال دموکراسی بر اساس دستور ۸۰۵۰ ریاست جمهوری برداشتیم.

در همان زمان، لندن نیز از ادامه این روند غیردوستانه بازنماند و اعلام کرد که مینیسک را هدف تحریم‌ های اقتصادی قرار می‌ دهد.

کد خبر 5824827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha