۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۴

اجرای ۱۷۶ هکتار طرح زراعت چوب در جنوب کرمان

اجرای ۱۷۶ هکتار طرح زراعت چوب در جنوب کرمان

کرمان- مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: با هدف تامین نیاز اولیه صنایع چوب کشور طی یک سال گذشته، ۱۷۶ هکتار طرح زراعت چوب در جنوب کرمان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم رحیمی نیا در تشریح عملکرد یک ساله اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان به نقش مهم زراعت چوب در ایجاد فضای سبز اشاره کرد و گفت: علاوه بر نقش مهمی که این طرح در ایجاد فضای سبز دارد، می‌تواند در مهار کردن ریزگردها، تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کربن نیز نقش بسزا و تأثیرگذاری داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای ۱۷۶ هکتار طرح زراعت چوب از گونه‌های سریع الرشد و چوبده در جنوب کرمان، افزود: حفاظت از جنگل‌های طبیعی، یکی از مهم‌ترین اهداف توسعه زراعت چوب است که در طرح زراعت چوب برای جلوگیری از نابودی جنگل‌های طبیعی اجرا می‌شود و می‌کوشد برای تأمین چوب مورد نیاز کارخانجات و صنایع چوبی گام بردارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، ترغیب مردم و بخش خصوصی برای وارد شدن به این صنعت و اعطای تسهیلات و بسته‌های حمایتی را ضامن توسعه زراعت چوب در منطقه خواند و تصریح کرد: از سیاست‌های تشویقی این اداره کل برای فعال کردن این بخش، می‌توان به توزیع نهال رایگان از گونه‌های چوبده و سریع الرشد، معرفی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات بانکی دراز مدت و خرید تضمینی اشاره کرد.

کد خبر 5827557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha