۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵

مدیرکل شیلات هرمزگان اعلام کرد؛

ایجاد گشت مشترک در راستای حفاظت از ذخایر آبزیان در کیش

ایجاد گشت مشترک در راستای حفاظت از ذخایر آبزیان در کیش

بندرعباس - مدیر کل شیلات هرمزگان از ایجاد گشت مشترک در راستای حفاظت از ذخایر آبزیان در کیش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بارانی صبح پنجشنبه در جمع صیادان جزیره کیش بیان داشت: ارتقای ایمنی و سیستم‌های اطفا حریق از جمله شناورهای آتشخوار از مهمترین برنامه‌های مورد نظر شیلات برای این بندر با همکاری و همراهی سازمان منطقه آزاد است.

بارانی بر ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز جهت کنترل ورود و خروج، توسعه فضای سبز، لایروبی حوضچه صیادی، ارتقای جایگاه تعاونی صیادان، ساماندهی سیستم روشنایی و انشعاب آب، بهسازی و رنگ آمیزی، ساماندهی سیستم توزیع سوخت، ساماندهی پارک شناورها و لنج‌های صیادی و … تاکید کرد.

استقرار ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در جزیره کیش در راستای بازسازی ذخایر آبزیان

وی با اشاره به اینکه جزیره کیش با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته به جزیره بدون تور در حوزه صید و صیادی کشور مطرح شده است گفت: در این جزیره با بیش از ۱۳۰ فروند شناور لنج و قایق صیادی به بیش از ۸۸۰ نفر صیاد خدمات رسانی می‌شود و ۹۰ درصد شناورهای جزیره کیش بدون تور و با روش قلاب صید می‌کنند.

وی افزود بدون شک تسهیل و ارتقای خدمات رسانی به جامعه صیادی و همچنین حمایت از فعالیت‌های صید و صیادی همواره در دستور کار شیلات قرار دارد.

بارانی همچنین از استقرار ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آب‌های جزیره کیش در راستای بهسازی و بازسازی ذخایر آبزیان نیز در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بارانی تکمیل اسکله صیادی جزیره کیش، تسهیل سوخت رسانی به شناورهای صیادی، تاکید بر ارتقای ایمنی بنادر و رعایت نکات ایمنی از سوی صیادان، تأمین شناور و سیستم‌های اطفا حریق در بنادر صیادی کیش، ارتقا و تسهیل خدمات رسانی به جامعه صیادی و … را از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در این نشست خواند.

کد خبر 5829082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha