۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان:

عملیات مرمت جداره‌های مرکز تاریخی همدان برای ثبت جهانی آغاز شد

عملیات مرمت جداره‌های مرکز تاریخی همدان برای ثبت جهانی آغاز شد

همدان-رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان گفت: عملیات جداره‌سازی مسیر مرکز تاریخی همدان برای ثبت جهانی هگمتانه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بادامی‌نجات در بازدید و پیگیری از فعالیت و اقدامات شهرداری در آماده سازی بویژه مرمت جداره‌های مرکز تاریخی همدان برای ثبت جهانی هگمتانه، اظهار کرد: تلاش شبانه‌روزی مدیریت شهری برای پاکسازی و آماده سازی بازار تاریخی همدان و مرمت جداره‌های پیاده‌راه اکباتان در راستای ثبت جهانی هگمتانه قابل توجه است.

وی افزود: عملیات اجرایی مرمت جداره‌ها در خیابان اکباتان، بازار تاریخی و مسیر گردشگری هگمتانه تا باباطاهر در هفته جاری آغاز شده است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه این پروژه با همکاری شهرداری و کسبه به صورت شبانه روز در دست اجراست، گفت: مرمت جداره‌ها باید در بازار همدان نیز انجام شود که در این خصوص نیز جلسه‌ای در منطقه سه شهرداری با حضور معاونت معماری شهرسازی و کارشناسان و پیمانکار مربوطه جهت شروع کار جداره‌سازی سرگذر صورت گرفته است.

بادامی‌نجات خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، امیدواریم تا چند روز آینده شاهد شروع عملیات مرمت جداره‌های بازار تاریخی همدان هم باشیم.

وی در بازدید از گذر فرهنگی گردشگری هگمتانه تا آرامگاه باباطاهر، بیان کرد: بر اساس کاوش‌های صورت گرفته، پیشنهاد دادیم قنات واقع در مسیر؛ در جهت توسعه گردشگری بازسازی شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان عنوان کرد: تأکید داشتیم برای تملک تعدادی از مغازه‌ها و ساختمان‌های مسکونی باقی‌مانده روند آماده‌سازی و بهره‌برداری از این خیابان تسریع یابد که در این زمینه اقناع سازی هم صورت گرفت و کسبه و مالکین همکاری خوبی با مدیریت شهری دارند.

بادامی‌نجات با بیان اینکه موضوع ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان که از زمانی که مطرح شد؛ در اولویت کاری کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر قرار گرفت، گفت: جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی پیرامون همین موضوع با حضور کارشناسان و مدیران کل و معاونین دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد.

وی افزود: تخصیص بودجه مشخص برای آماده سازی محور ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری همدان دیده شده است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در پایان سخنان با بیان اینکه این پیگیری‌ها در راستای کمک به هماهنگی و حرکت یکپارچه همه سازمان‌های مرتبط با ثبت جهانی است، گفت: همانگونه که جلسات پیگیری و بازدیدهای مستمر از مباحث و موضوعات مرتبط با ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان داشته‌ایم؛ تا حصول نتیجه نیز این روند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5830605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha