۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰

فرمانده انتظامی اردستان خبر داد؛

افزایش ۱۲۰ درصدی کشف انواع مواد مخدر در اردستان

افزایش ۱۲۰ درصدی کشف انواع مواد مخدر در اردستان

اردستان-فرمانده انتظامی شهرستان اردستان گفت: در طی سه ماه گذشته، کشفیات انواع مواد مخدر در شهرستان اردستان، نسبت به مدت مشابه افزایش ۱۲۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مصطفی صادق‌زاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مجموعه نیروی انتظامی و فراجا به تازگی در سطح کشوری شاهد تغییر و تحولاتی شده و در حکم رهبر انقلاب برای فرماندهی انتظامی کشور محورهایی مشخص شده تا سرلوحه کار فراجا در سطح کشور قرار بگیرد.

وی افزود: خط قرمز فراجا حفظ و حراست از امنیت مردم بوده و هست همچنین گواه بر این مطلب ده‌ها شهیدی است که از ابتدای سال جاری تاکنون توسط فراجا تقدیم جامعه و انقلاب شده است تا بتوانند امنیت پایداری برای مردم داشته باشند.

فرمانده انتظامی اردستان با بیان اینکه مواردی از جمله حفظ امنیت، پرورش پلیس‌های تخصصی و تأمین آسایش عمومی از سوی رهبر انقلاب برای فراجا بیان شده، خاطرنشان کرد: به‌واسطه محورهای اعلامی از سوی مقام معظم رهبری، اولویت‌های مأموریتی برای پلیس تبیین شده که برتری، اشراف و تسلط اطلاعاتی بر تغییرات محیطی، ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گوشه‌ای از این اولویت‌ها است.

صادق‌زاده یادآور شد: افزایش تعامل سازنده و هدفمند محلی و ملی با دستگاه‌های کشوری و لشکری در راستای بهره‌گیری از تمام مؤلفه‌های قدرت ملی برای پشتیبانی همه‌جانبه از فراجا و تحقق امنیت پایدار ضروری است.

وی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در انتقال پیام مردم به پلیس، بیان کرد: در طی سه ماه گذشته، بیش از ۱۸۴۰ مورد تماس با مرکز ۱۱۰ پلیس شهرستان اردستان گرفته شده که از این تعداد حدود ۱۲۷۰ مورد منجر به موردهای عملیاتی شده و با حضور نیروها، مسائل و موضوعات مردم در حوزه‌های مختلف بررسی می‌شده همچنین این موردهای عملیاتی افزایش ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه داشته است.

فرمانده انتظامی اردستان تصریح کرد: پرونده‌های قضائی که به واسطه امدادخواهی مردم تشکیل شده بالغ بر ۱۰۵۰ مورد بوده که این پرونده‌های قضائی در موضوعات مختلف خانواده، سرقت، تصادفات و غیره بوده است.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: سرقت، مواد مخدر، قاچاق کالا، اتباع بیگانه و نزاع و درگیری از اولویت‌های پنج جرم اول در شهرستان اردستان بوده که در طی سه ماه گذشته، کشفیات انواع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه افزایش ۱۲۰ درصدی داشته است.

وی یادآور شد: دستگیری قاچاقچیان، معتاد و خرده‌فروش، توقیف خودروهای حامل مواد مخدر افزایش داشته که این به دلیل همجواری با استان‌های مرزی و کویر بالتبع تردد اشرار وجود دارد و توقیف خودروهایی که در بحث مواد مخدر فعالیت داشتند، افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی اردستان با اشاره به کاهش ۸ درصدی وقوع انواع سرقت در شهرستان، بیان کرد: به‌واسطه کاهش وقوع سرقت، همکاران ما اقدامات گسترده‌تری انجام دادند و بیش از ۲۰ درصد افزایش کشفیات در بحث سرقت را داشتیم و سه درصد افزایش دستگیری داشتیم.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: در حوزه پلیس فتا و جرایم فضای مجازی در شهرستان اردستان بیش از ۹۰ درصد جرایم کشف شده و متهمان شناسایی و علاوه بر برگرداندن اموال به مال‌باخته، تشکیل پرونده نیز در مراجع قضائی انجام شده است.

وی یادآور شد: شهرستان اردستان منطقه کوهستانی بکر و دست‌نخورده دارد که شکارگاه استان محسوب می‌شود و به همین دلیل مورد طمع شکارچیان در سطح استان قرار می‌گیرد که همکاران ما موفق شدند تعداد زیادی از شکارچیان را در حین شکار دستگیر و توانسته درصد قابل توجهی در جلوگیری از شکار غیرمجاز در شهرستان نقش داشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان با اشاره به افزایش تصادفات منجر به فوت در شهرستان، تاکید کرد: امسال با توجه به اینکه حجم مسافرت‌های ایام نوروز به شدت افزایش پیدا کرده بود با افزایش ۷۰ درصدی تصادفات فوتی برون شهری مواجه شدیم.

صادق‌زاده با بیان اینکه در راستای آموزش همگانی پیشگیری از وقوع جرم به عنوان وظیفه ذاتی پلیس، بیش از ۳۵ نمایشگاه تخصصی برپا شده، خاطرنشان کرد: باید با برگزاری آموزش‌های بیشتر، سطح آگاهی مردم را نسبت به آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن‌، افزایش دهیم.

وی بیان کرد: طرح امنیت محله محور یکی از موضوعات دستور سلسله مراتب فرماندهی است که در این طرح بین معتمد هر محله و پلیس ضمن تعامل سازنده، جلسات هم‌اندیشی برگزار می‌شود و موضوعات احصا شده توسط معتمد محل، به پلیس اطلاع داده می‌شود و این طرح با همکاری پلیس و معتمدان محله در حال انجام است.

فرمانده انتظامی اردستان با اشاره به تعامل با ادارات در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ادامه داد: همانطور که ما از مردم برای بحث امنیت محله استفاده می‌کنیم از افراد دانشمند و فرهیخته در سطح شهرستان و ادارات استفاده کرده و جلسات هم‌اندیشی برگزار می‌کنیم و بیش از ۱۸ مورد برگزار شده است.

صادق‌زاده با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با تبلیغات اسلامی شهرستان و هیئات مذهبی برگزار شده و موضوعات و قوانین مربوط به عزاداری‌ها و کاروان‌ها بیان شده همچنین هر فردی که قصد ایجاد یک کاروان یا مراسم عزاداری را دارد از پلیس بخواهد تا جهت انجام اقدامات مربوطه و تأمینی در محل حاضر شود.

کد خبر 5830847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha