تحولات سودان/

تداوم درگیری‌ها در سودان/ هشدار سازمان ملل در خصوص فاجعه بهداشتی

تداوم درگیری‌ها در سودان/ هشدار سازمان ملل در خصوص فاجعه بهداشتی

درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، صدای پرواز جنگنده‌های ارتش سودان در جنوب شرقی خارطوم و ام‌درمان به گوش رسیده است و نیروهای پشتیبانی سریع نیز با استفاده از سامانه‌های ضدهوایی، به مقابله با جنگنده‌های ارتش پرداخته‌اند.

از سوی دیگر یوسف عزت، مشاور فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان، در گفتگو با الجزیره حضور مزدوران بیگانه در میان نظامیان پشتیبانی سریع را رد کرد.

مشاور فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان، از نتایج نشست چهارجانبه ایگاد، ابتکار آتش‌بس و تمامی ابتکارهای عربی و آفریقایی در این خصوص نیز استقبال کرد.

در نشست چهارجانبه ایگاد که دیروز در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی برگزار شد، شرکت‌کنندگان، با دعوت از دو طرف نسبت به اجرای آتش‌بس فوری، خواستار آغاز گشایش معابر انسانی امن جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه شدند. ارتش سودان در اعتراض به عدم بی‌طرفی ویلیام روتو، رئیس جمهور کنیا، و ریاست وی بر این نشست، از حضور در آن، امتناع ورزیده بود.

از سوی دیگر، سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به وقوع فاجعه بهداشتی در سودان، اعلام کرد که ۱۱ میلیون سودانی به کمک‌های پزشکی نیاز دارند و درگیری‌های جاری مانع از رسیدگی پزشکی به این افراد شده است.

بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت سودان و سازمان ملل متحد، با نزدیک‌شدن به ماه چهارم درگیری‌ها در سودان، بیش ۳ هزار سودانی که بیشترشان غیرنظامی بوده‌اند جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۲.۸ میلیون نفر دیگر به مناطق امن داخل سودان و خارج از سودان گریخته‌اند.

کد خبر 5834148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha