۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز:

محرم فرصت مناسبی برای انسجام اجتماعی و جهاد تبیین است

محرم فرصت مناسبی برای انسجام اجتماعی و جهاد تبیین است

کرج- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: محرم فرصت مناسبی برای انسجام اجتماعی، امید آفرینی و جهاد تبیین در خصوص مضرات و معایب فرهنگ غرب است.

حجت الاسلام مهدی ولایی برحق در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت روز عفاف و حجاب، روز خانواده و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: با نزدیک شدن ماه محرم همانند سال‌ها و ادوار گذشته، شهر، محله و کوچه‌ها، خود را آماده اقامه‌ی عزا می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به مهمانی‌های متعدد محله‌ای و کیلومتری در عید بزرگ غدیر پیش‌بینی می‌شود امسال محرم متفاوتی را پیش رو داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: چند محور محتوایی در محرم امسال قابل توجه است. با توجه به فتنه‌هایی که در گذشته دچار آن شدیم، محرم فرصت مناسبی برای انسجام اجتماعی، امید آفرینی و جهاد تبیین در خصوص مضرات و معایب فرهنگ غرب است.

وی ادامه داد: به ویژه در مقوله عفاف و حجاب و هجمه‌های وارد شده در سال گذشته و جنگ ترکیبی شناختی که دشمنان با کمک رسانه‌های غربی و معاند راه انداختند.

محرم فرصتی برای بازگو کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی

ولایی‌برحق خاطرنشان کرد: باید از محرم به عنوان فرصتی برای بازگو کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی، هم در اجتماع و هم در خانواده استفاده کرد که این موضوع باید مورد توجه واعظان و عزاداران عزیز قرار بگیرد.

وی گفت: با همه این ملاحظات و دقت‌ها، شعار محوری هیئات مذهبی در محرم امسال، تحت عنوان «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده ایم» انتخاب شده است، شعاری که هم به خانواده و هم به انسجام اجتماعی ایران عزیز و سبک زندگی اجتماعی و خانوادگی پرداخته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار کرد: این به این معنا است که یک خانواده نسبت به هم بی‌تفاوت نبوده و در غم و شادی در کنار یکدیگر هستند.

وی متذکر شد: با این مقدمات امید داریم که جریان محرم مثل همیشه روشنگر، امیدآفرین و باعث ارتقای معرفت آحاد مردم در فضای امروز باشد.

کد خبر 5835631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha