۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵

وزارت خارجه مسکو خبر داد؛

بررسی اطلاعات مرتبط با ادعای سقوط موشک کره شمالی در روسیه

بررسی اطلاعات مرتبط با ادعای سقوط موشک کره شمالی در روسیه

معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که این وزارتخانه به همراه وزارت دفاع این کشور، در حال بررسی اطلاعات مرتبط با ادعای سقوط موشک کره شمالی در منطقه ویژه اقتصادی مسکو هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آندری رودنکو، معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه درباره ادعای سقوط یک فروند موشک متعلق به کره شمالی در منطقه ویژه اقتصادی مسکو تاکنون هیچ مدرکی یافت نشده است، گفت که وزارتخانه‌های خارجه و دفاع اطلاعات را بررسی خواهند کرد.

دیپلمات ارشد روسیه گفت: تا جایی که من مطلع هستم، همکارانم به همراه وزارت دفاع، تحقیقات درباره این پرونده را ادامه می‌دهند اما تاکنون هیچ اطلاعات متقنی مبنی بر سقوط این موشک در منطقه ویژه اقتصادی روسیه یافت نکرده‌ایم.

کره شمالی ۱۲ جولای(۲۱ تیر) موشک بالستیک قاره پیمای خود موسوم به «هوآسونگ-۱۸» را به طور آزمایشی پرتاب کرد. براساس گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، این پرتاب آزمایشی شخصا به فرمان کیم جونگ اون، رهبر این کشور انجام شد. در جریان پرتاب، این موشک مسافتی یک هزار و یک کیلومتری را پیمود و سپس در دریای ژاپن سقوط کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به بیانیه سازمان ملل متحد که مدعی سقوط موشک کره شمالی در منطقه ویژه اقتصادی روسیه شده بود، گفت که مسکو تاکنون چنین اطلاعاتی دریافت نکرده است.

کره شمالی از سال ۲۰۱۷ در مجموع ۱۴ موشک آزمایشی با برد ۵هزار و ۵۰۰ کیلومتبر یا بیشتر پرتاب کرده است. عمده موشک‌های آزمایشی (هفت فروند) در سال ۲۰۲۲ انجام شد. پیونگ‌یانگ امسال چهار موشک آزمایشی پرتاب کرده است.

کد خبر 5836865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha