رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان:

اقدام اروپایی‌ها درخصوص آوارگان سوری مداخله‌ای گستاخانه است

اقدام اروپایی‌ها درخصوص آوارگان سوری مداخله‌ای گستاخانه است

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، در سخنانی نسبت به مصوبه اخیر پارلمان اروپا در خصوص لزوم تداوم حضور آوارگان سوری در لبنان، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، در سخنانی نسبت به مصوبه اخیر پارلمان اروپا در خصوص لزوم تداوم حضور آوارگان سوری در لبنان، واکنش نشان داد.

صفی‌الدین با اشاره به گستاخانه بودن این مصوبه گفت: اقدام اخیر اروپایی‌ها در خصوص پرونده آوارگان سوری حاضر در لبنان، اقدامی گستاخانه و زشت است.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان این اقدام پارلمان اروپا را مداخله در امور لبنان ارزیابی کرد و افزود: این اقدام اروپایی‌ها به منزله مداخله گستاخانه در امور لبنان و تحمیل برخی مسائل به ملت لبنان شمرده می‌شود.

صفی‌الدین ادامه داد: این اقدام اروپایی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که خود اروپایی‌ها به همراه آمریکایی‌ها و تکفیری‌ها این مشکلات و بلاها را بر سر لبنان، سوریه، عراق و منطقه آورده‌اند. بنابراین آن‌ها باید به امور مربوط به خود بپردازند.

وی با باطل‌دانستن دستورات و توصیه‌های اروپا به لبنان افزود: اصل در اعتقاد به حاکمیت لبنان، میهن و کرامت است. این سبک سخن‌گفتن با ملت لبنان باید تغییر کند.

این در حالی است که پیش‌تر، عصام شرف‌الدین، وزیر امور مهاجران دولت پیشبرد امور لبنان نیز ضمن محکومیت اقدام پارلمان اروپا در خصوص لزوم تداوم حضور آوارگان سوری در لبنان، مصوبه این نهاد اروپایی را در راستای نمایش لبنان به عنوان یکی از مستعمره‌های اتحادیه اروپا دانسته و تأکید کرده بود: از پارلمان اروپا می‌خواهیم که از لبنان بابت این اقدام خود، عذرخواهی کند.

کد خبر 5837167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha