۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی:

۲۰ شرکت تعاونی زنان سرپرست خانوار در خراسان جنوبی فعالیت دارند

۲۰ شرکت تعاونی زنان سرپرست خانوار در خراسان جنوبی فعالیت دارند

بیرجند-معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۲۰ شرکت تعاونی زنان سرپرست خانوار در استان فعالیت دارند که سه تعاونی در شهرستان قاین است.

علیرضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل گروه همیار و افتتاح شرکت تعاونی توسط هفت نفر از بانوان سرپرست خانوار در قاین اظهارکرد: این شرکت تعاونی در حوزه بسته بندی محصولات کشاورزی فعالیت دارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه حمایت ما از کار جمعی و گروهی در جامعه هدف است، ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ شرکت تعاونی زنان سرپرست خانوار در خراسان جنوبی فعالیت دارد و همچنین در شهرستان قاین با افتتاح این مجموعه سومین گروه همیار و شرکت تعاونی زنان سرپرست خانوار کار خود را آغار کرده است.

رضایی با اشاره به برنامه ریزی مشخص در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بیان کرد: در این راستا پروسه مددکاری و حمایت‌های مادی در نهایت محدود به دو سال و ۶ ماه است که در این مدت هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های دوره‌های آموزشی، هزینه‌های ایاب و ذهاب و … پرداخت می‌شود تا به هدف نهایی که همان توانمندسازی است برسیم.

وی گفت: البته وقتی سخن از خروج از چرخه حمایت می زنیم تنها محدود به مباحث اقتصادی است وگرنه در بخش اجتماعی و مراقبت از پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچنان حمایت‌های خود را از بانوان سرپرست خانوار را خواهیم داشت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۲۱ درصد از بانوان سرپرست خانوار توانمند شده و از چرخه حمایت مالی ما خارج شدند که در این زمینه در کشور مقام اول را به دست آوردیم.

کد خبر 5837775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha