۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴

امام جمعه ساوه:

نفرت پراکنی دشمنان باعث وحدت بیشتر مسلمین جهان می شود

نفرت پراکنی دشمنان باعث وحدت بیشتر مسلمین جهان می شود

ساوه- امام جمعه ساوه گفت:نفرت پراکنی ها نمی توانند انس و توجه بیش از پیش جهانیان به معارف الهی و اسلامی و حقایق قرآن را متوقف کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نمازجمعه ساوه با اشاره به فرارسیدن پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: نماز جمعه یک رسانه‌ای بزرگ است که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به بشریت ارائه می‌دهد و کارنامه آنها در این زمینه درخشان و بی نظیر است.

وی افزود: یکی از مسیرهای سعادت، نماز جمعه آزاد است و نه اسیر، نماز جمعه آزاد فریاد دارد و بصیرت و لذا توصیه دین به این است که حرمت شب جمعه و روز جمعه را نگه داریم و نماز جمعه را ترک نکنیم.

خطیب جمعه ساوه در خصوص فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مقابل حکومت جبار اموی، درس مقاومت و ایستادگی را به بشریت آموخت و راه نجات از ستم زورگویان و زیادخواهی سلطه جویان را برای همه اعصار نشان داد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی الهام گرفته از قیام عاشورا است و با شکست استبداد داخلی، نبرد با استکبار جهانی را سرلوحه حرکت خویش قرار داده است، گفت: بدون تردید حیات ۴۴ ساله انقلاب خود را مرهون اهل بیت (ع)، سیدالشهداء، محرم، عاشورا، کربلا، عزاداری‌ها، مساجد، منابر، هیأت و دستجات مذهبی است و امتداد این راه بدون تمسک به همین اسطوره‌ها غیرممکن است.

وی افزود: از دشمن ولو با عِدّه و عُدّه زیاد، نباید هراس داشت. رعب و ترس از خصایص منافقین و افراد سست ایمان است چنانچه شجاعت و شهامت جز مختصات مؤمنین و شهادت طلبان است.

رحیمی گفت: تحریم اقتصادی و استفاده از هر ابزاری برای وادار کردن جبهه مقاومت به تسلیم جز خصایص جبهه باطل است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: در مسیر مقاومت و نبرد با استکبار و مستکبرین، این پیام را باید به دشمن داد که از دادن جان و فرزند ابایی نداریم و مرگ با عزت و شرف بر زندگی زیر بار زور و ذلت ارجحیت دارد.

وی با بیان اینکه مذاکره حضرت اباعبدالله برای لغو تحریم‌ها و از روی نیاز نبوده گفت: کاری که ائمه انجام دادند برای اتمام حجت و دعوت به حق و نجات حتی یک انسان فریب خورده در جبهه باطل تا آخرین لحظه‌ها بود.

وی ادامه داد: هدف صهیونیست‌ها از اهانت به قرآن کریم آغاز و تداوم موج اهانت به قرآن از جانب افراد لاابالی و بی‌اعتقاد در نقاط مختلف جهان، برای انحراف افکار عمومی از شرایط در حال انفجار سرزمین‌های اشغالی است و هدف دیگر آنها ایجاد اختلاف مذهبی بین پیروان ادیان است که در پی تشدید آن هستند.

وی افزود: این خیانت و جنایت صهیونیستی و آمریکایی تکرار هتک حرمت قرآن کریم و توهین مجدد به مقدسات اسلامی در کشور سوئد را به شدت محکوم کرده و مسئولیت کامل عواقب تحریک احساسات مسلمانان جهان را متوجه مقامات این کشور می‌دانیم.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: کشورهای اروپایی مدعی آزادی بیان و حقوق بشر از جمله سوئد بدانند با این نوع از نفرت پراکنی ها نمی‌توانند انس و توجه بیش از پیش جهانیان به معارف الهی و اسلامی و حقایق قرآن را متوقف کنند.

وی افزود: کشورهای اروپایی و مقامات آنها که با بی مسئولیتی و عدم انجام وظایف خود و حمایت از مشتی عناصر صهیونیست، شرایط ایجاد این وضعیت را فراهم کردند، بدانند سیلی محکمی از کشورهای اسلامی و جامعه مسلمانان خواهند خورد.

کد خبر 5842324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha