۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱:۲۰

امام جمعه فردیس:

امام حسین (ع) زنده‌کننده اسلام سیاسی هستند

امام حسین (ع) زنده‌کننده اسلام سیاسی هستند

فردیس- امام جمعه فردیس گفت: مهم‌ترین هدف امام حسین (ع) مبارزه با نظام طاغوتی و براندازی نظام‌های جائر و ستمگر بود و ایشان زنده‌کننده اسلام سیاسی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی شامگاه جمعه در مراسم سوگواری شب چهارم عزاداری سید و سالار شهیدان در فردیس اظهار کرد: مهم‌ترین هدف امام حسین (ع) مبارزه با نظام طاغوتی و براندازی نظام‌های جائر و ستمگر و ایشان زنده کننده اسلام سیاسی بودند.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) طواف می‌کرد، حج می‌گذارد، اهل نماز بود، اشهد انک اقمت الصلاه، حتی فریاد شب عاشورای امام و تمایز او با ابن عباس‌ها و عبدالله بن عمرها نهضت طاغوت ستیزی بود.

امام جمعه فردیس تصریح کرد: کسانی که می‌گویند دین از سیاست جداست، یا در هیأت‌ها نباید از نظام اسلامی و ولایی سخن گفت، دنبال کدام حسین (ع) می‌گردند؟!

وی خاطرنشان کرد: برای حسین آرام سینه می‌زنند و عزاداری می‌کنند؟! دینی که حسین (ع) مبلغ آن است و آن دین زنده به نام حسین (ع) است، آن دین سیاسی است، لذا در همان آغاز نهضت و خروج از مدینه که خبری از دعوت مردم کوفه نبود.

وی گفت: امام حسین (ع) فرمود: با حاکمیت بنی امیه باید فاتحه اسلام را خواند، با رهبری افراد فاسقی مثل یزید باید با اسلام خداحافظی کرد، بعد در ادامه می‌فرماید، از جد اطهرم شنیدم اینها حق خلافت ندارند، باید با آنها مبارزه کرد و براندازی نمود.

حسینی اظهار کرد: محبت مردم به حسین بن علی (ع) ضامن حیات و بقای اسلام است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ما و نجات کشور ما از طاغوت، استبداد و استعمار و عزت امروز ما از امام حسین (ع) است.

امام جمعه فردیس متذکر شد: علت تمسخر بعضی‌ها نسبت به این عزاداری‌ها و مخالفت برخی نظام‌های سیاسی یا جریانات فکری برای برگزاری این مراسم عزاداری و القا شبهه درباره این مراسم و مخارج آن، درس آموزی عاشورا است.

کد خبر 5842703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha