مفتی یمن به هتک حرمت مجدد قرآن واکنش نشان داد

مفتی یمن به هتک حرمت مجدد قرآن واکنش نشان داد

مفتی یمن، صدور مجوز از سوی مقامات سوئد به افراد تندرو جهت سوزاندن دوباره قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد و عدم اتحاد مسلمانان را عامل گستاخی هتاکان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، علامه شمس‌الدین شرف‌الدین، مفتی یمن، در سخنانی نسبت به هتک حرمت مجدد قرآن در سوئد واکنش نشان داد.

شرف‌الدین صدور مجوز از سوی مقامات سوئدی جهت سوزاندن دوباره قرآن کریم در این کشور را محکوم کرد و افزود: تعرض به قرآن کریم و مقدسات اسلامی، احساسات و عواطف مسلمانان در اقصی نقاط جهان را برمی‌انگیزد.

وی با اشاره به واکنش ملت و دولت یمن در قبال هتک حرمت قرآن کریم ادامه داد: ملت یمن و رهبران آن با اتخاذ اقداماتی چون تحریم کالاها و تولیدات سوئدی و جلوگیری از واردات آن به کشور، موضع‌گیری رسمی و مردمی شرافتمندانه و پیش‌گامانه‌ای را صورت دادند.

مفتی یمن در سخنان خود اقدام پیشگامانه ملت عراق در خصوص اخراج سفیر سوئد، از جهت غیرت‌مندی در قبال قرآن کریم و مقدسات اسلامی را مورد ستایش قرار داد.

شرف‌الدین، با اشاره به دلایل گستاخی دشمنان در چنین اقدامات هتاکانه‌ای گفت: ضعف امت اسلام و متحدنبودن آن باعث شده تا دشمنان، گستاخی و جرات سوزاندن قرآن کریم و اهانت به رسول اکرم (ص) را پیدا کنند.

وی با یادآوری لزوم مجازات عاملان این اقدام تأکید کرد: باید با اعمال قدرت از اقدامات سرکشان و ستمکاران جلوگیری کرد و با اتحاد، به رویارویی با فراماسونری و صهیونیسم جهانی پرداخت.

کد خبر 5844672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha