۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱:۳۹

کارنامه ارتش اوکراین در مصاف با روسیه از نگاه وزیر خارجه آمریکا

کارنامه ارتش اوکراین در مصاف با روسیه از نگاه وزیر خارجه آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا با اذعان به اینکه کی‌یف شرایط سختی در مصاف با روسیه در پیش دارد، مدعی شد که اوکراین نیمی از اراضی را که روسیه در ابتدای جنگ به تصرف خود درآورده بود، بازپس گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شد که در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از آنچه در ابتدا تصرف شده بود، باز پس گرفته شده است.

شبکه خبری «الجزیره» شامگاه یکشنبه گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با رسانه آمریکایی سی‌ان‌ان اذعان کرد که کی‌یف در بازپس گیری اراضی باقی مانده خود از روسیه «نبرد بسیار سختی» در پیش‌رو دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که «در روزهای نسبتاً اولیه ضدحمله هستیم که سخت است و نتیجه در یک یا دو هفته مشخص نخواهد شد بلکه چندین ماه زمان خواهد برد.»

امیدها به دنبال ضد حمله تابستانی و برای اینکه اوکراین بتواند به سرعت ارتش روسیه را از قلمرو خود بیرون کند ناامید می‌شود چرا که ارتش اوکراین در شکستن مواضع مستحکم روسیه در جنوب و شرق این کشور در تنگنا است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین اواخر ماه گذشته گفت که پیشروی‌ها در برابر نیروهای روس «آهسته‌تر از حد مطلوب» است اما کی‌یف برای تسریع پیش‌روی خود را تحت فشار قرار نخواهد داد.

کد خبر 5844784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فرهاد IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      0 0
      امیدواریم پوتین سر عقل بیاد اراضی تصرفی غیر قانونی شده را به اوکراین بدهد وخسارت وارده را هم طبق قوانین بین المللی قبول کند وبه این جنگ کثیف پایان دهند.