۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۸

رئیس اداره تبلیغات همدان:

قرآن محور برنامه های دهه اول محرم همدان بوده است

قرآن محور برنامه های دهه اول محرم همدان بوده است

همدان- رئیس اداره تبلیغات اسلامی همدان گفت: امسال با توجه به هتک حرمت ها، قرآن و عترت از برنامه های محوری دهه اول محرم بود.

حجت الاسلام وحید عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: مراسم‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در میادین اصلی شهر همدان با برنامه‌های مختلف سقایی، دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی، تعزیه برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه در برخی از روستاها هم در صبح تاسوعا دسته جات خود را به همدان منتقل کردند گفت: بعد از ظهر روز تاسوعا نیز برنامه‌های عزاداری در سطح شهر برگزار شد.

وی اضافه کرد: یک برنامه هم به مناسبت سالگرد شهید سماواتی در باغ بهشت برگزار شد.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه در روز عاشورا نیز دسته جات عزاداری از شش مسیر اصلی به سمت میدان و امامزاده عبدالله حرکت و مراسم تعزیه و سینه زنی و سنتی را برگزار کردند.

وی افزود: یکی از محوری‌ترین برنامه‌ها در عزاداری‌های امسال محوریت قرآن و عترت بود که با توجه به جسارت دولت‌های غربی نسبت به قرآن کریم مباحث قرآن در مجالس و هیئت پر رنگ بود و مضمون نوحه‌ها و برنامه‌های محرم محوریت قرآن بود.

وی با اشاره به کنگره ۸ هزار شهید استان تصریح کرد: در این راستا ۱۰۰ هیئت عزاداری استان برنامه‌های خود را با محوریت شهدا داشتند که هر محله در ۱۰ شب ۱۰ شهید و تعداد یک هزار شهید را معرفی کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی همدان گفت: در روز عاشورا نیز برنامه‌های عزاداری در سطح شهرستان همدان ادامه دارد و در عصر عاشورا برنامه مقتل خوانی و زیارت ناحیه مقدسه را داریم.

وی یادآور شد: در برخی روستاها نیز برنامه تعزیه خوانی را در روز عاشورا خواهیم داشت.

عباسی همچنین به برنامه‌های شام غریبان در بقاع متبرکه شهرستان همدان، مراکز اصلی شهر، و موکب‌های عزاداری اشاره کرد و افزود: این مراسم در شاهزاده حسین، امامزاده عبد الله، آرامگاه بوعلی و… برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه مراسم ویژه شام غریبان در کوی خضر و کوی وحدت در بین زمین شهری با حضور بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود گفت: حرکت خیمه‌های عزاداری و تعزیه را داریم و سخنران آن نماینده ولی فقیه در استان همدان است.

وی با بیان اینکه علیرغم تبلیغات سو دشمن امسال شاهد شور و شعور عزاداران حسینی در مراسم‌ها بودیم گفت: این به برکت امام حسین است.

وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر برگزاری نماز جمعه است که هیئت‌هایی که در منطقه نماز جمعه هستند و نماز جمعه عاشورایی برگزار می‌شود و به سایر هیئت‌های حسینی تاکید شده که نماز جماعت خود را دیرتر از وقت برگزار کنند تا با توجه به فتاوای مراجع تقلید دچار مشکل در بحث برگزاری نماز جماعت نباشیم.

کد خبر 5848565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha