۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۴۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان:

آب ورودی به سد کینه‌ورس کمتر از سال گذشته است 

آب ورودی به سد کینه‌ورس کمتر از سال گذشته است 

زنجان-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: اکثر سدهای استان ورودی مثبت نسبت به سال قبل را نشان می‌دهند اما آورده سد کینه‌ورس پایین بود. 

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر باقری عصر چهارشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر زنجان با اشاره به افت آب‌های زیرزمینی اظهار کرد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری و مدیریت منابع آب به نفع آبخوان‌ها و دشت‌ها است.

وی به جلوگیری از برداشت‌های غیراصولی و بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی تأکید کرد و گفت: بسیاری از کشاورزان به روش‌های سنتی عادت کردند در حالی که باید از تجهیزات نوین استفاده کرد؛ چراکه بارش‌های اخیر جبران کسری آب سفره‌های زیرزمینی را نمی‌کند و باید نهایت صرفه جویی را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در مورد وضعیت سدهای استان ابراز کرد: سد گلابر امسال ۶ میلیون مترمکعب آورده داشت، حجم مخزن این سد ۱۱۶ میلیون مترمکعب است و در حال حاضر ۴۳ درصد مخزن پر است.

وی میزان آورده سد کینه‌ورس ابهر را ۴.۷ میلیون مترمکعب برشمرد و گفت: این در حالی است که سال گذشته ۸ میلیون متر مکعب ورودی آب به سد بود و در حال حاضر ۴۱ درصد از حجم مخزن ۱۶ میلیون مترمکعبی این سد پر است.

باقری با اشاره به اینکه آورده سد تالوار امسال ۴۳ میلیون مترمکعب و در سال گذشته ۱۵ میلیون مترمکعب بود، عنوان کرد: حجم مخزن این سد ۵۰۰ میلیون مترمکعب است و ۲۷ درصد آن پرشدگی آب دارد.

وی با بیان اینکه سد تهم نیز حدود ۱۵.۴ میلیون مترمکعب ورودی داشت، ادامه داد: اکثر سدهای استان ورودی مثبت نسبت به سال قبل را نشان می‌دهند اما آورده سد کینه‌ورس پایین بود.

کد خبر 5857923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha