۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴

کنار قدم های جابر/۶؛

اخلاص در نیت و توجه کافی، برای زیارت اربعین ضروری است

اخلاص در نیت و توجه کافی، برای زیارت اربعین ضروری است

در این ایام کسی که قصد سفر اربعین و زیارت حضرت امام حسین(ع) دارد ابتدا باید نیت را درست کند و نیتی ناب و زلالی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، به گزارش خبرنگار مهر، چند روزی است که سفر زیارت اربعین حسینی در عراق آغاز شده است و ایرانیان و دیگر شیعیان مشتاق زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و حضرت اباالفضل العباس علیه السلام در حال تدارک ملزومات سفر اربعین هستند. کسانی که پای در این سفر معنوی و انسان ساز می‌گذارند لازم است چه پیش از سفر و چه در حین سفر و انجام پیاده روی نسبت به ارتقای بینش خود نسبت به زیارت و امام (ع) اهتمام ویژه داشته باشند. حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری از اساتید اخلاق توصیه‌های مهم و کاربردی برای زائرین اربعین دارند که قسمت نخست آن تقدیم مخاطبان می‌شود:

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری در این سخنان با اشاره به نکاتی در خصوص تشرف به سرزمین کربلا و زیارت امام حسین (ع) گفت: در این ایام کسی که قصد سفر دارد ابتدا باید نیت را درست کند و نیتی ناب و زلالی داشته باشد. این نیت باید تجدید عهد باشد بر حقی که امام بر شیعه دارد.

وی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند به زیارت اربعین مشرف شوند باید برای تجدید عهد و زیارت بروند گاهی سفرهای ما زیارتی و سیاحتی است. یا اهداف دیگری را شامل می‌شود. اخلاص در نیت و تمرکز و توجه که فقط برای سید الشهدا و شهدای کربلا و تسلیت محضر حضرت بقیه الله برویم بسیار حائز اهمیت است. انسان اگر نیتش را زلال کرد بهره زیاد می‌برد.

کد خبر 5865170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha