۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعت بوشهر خبر داد؛

اتصال ۹۵ درصد روستاهای شهرستان دیر به شبکه ملی اطلاعات

اتصال ۹۵ درصد روستاهای شهرستان دیر به شبکه ملی اطلاعات

بوشهر- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعت استان بوشهر از اتصال ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان دیر به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر شنبه در نشست بررسی برنامه توسعه زیر مجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان دیر اظهار داشت: همدلی واحدها در تحقق برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: تکلیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تکمیل دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات است و در همین راستا تاکنون از مجموع ۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان دیر ۲۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعت استان بوشهر خاطرنشان کرد: ظرف ۶ ماه آینده نیز روستاهای کناری و دمی گز نیز از این امکان برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم سیاست‌های استان تکمیل شبکه فیبر نوری FTTH توسط اپراتورها و شرکت مخابرات منطقه است افزود: با همکاری شهرداری‌ها به منظور اعطای مجوز حفاری به اپراتورها به جهت تکمیل پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرستان دیر بخش زیادی از درخواست‌ها که عمدتاً دریافت خدمات ثابت است رفع می‌شود.

سملیان افزود: با توجه به ارائه خدمات گسترده در از طریق دفاتر پیشخوان روستایی آماده واگذاری مجوز این دفاتر به لحاظ ارائه خدمات مطلوب در سطح روستاها هستیم.

بررسی وضعیت آنتن‌دهی شهرستان دیر

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به برنامه‌های توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح شهرستان گفت: هفته آینده با اعزام تیم پایش منطقه مطاف مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همچنین مسیرهای اشاره شده نیز مجدداً تست خواهد شد.

ندا رحیمی با اشاره به استقرار سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ افزودند: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اماده رسیدگی به درخواستهای مردمی به جهت رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های آنان در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌باشد.

لزوم صیانت از فیبرنوری

مدیر ارتباطات زیرساخت استان بوشهر با اشاره به لزوم صیانت از فیبرنوری به عنوان سرمایه ملی در حوزه ارتباطات افزود: هفته قبل یکی از دستگاه‌های خدمت رسان به دلیل عدم اخذ استعلام نسبت به حفاری اقدام و باعث قطعی فیبرنوری زیرساخت شد.

سیدامین موسوی تاکید کرد: از فرماندار شهرستان دیر تقاضا داریم که در شورای تأمین شهرستان مصوب شود که دستگاه‌های خدمت رسان قبل از هرگونه حفاری نسبت به اخذ استعلام اقدام کنند.

کد خبر 5865181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha