۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۲۸

«نیکیفوروف» مدعی کمک ۵۰۰ میلیونی سوئد برای بازسازی اوکراین شد!

«نیکیفوروف» مدعی کمک ۵۰۰ میلیونی سوئد برای بازسازی اوکراین شد!

سخنگوی «زلنسکی» امروز در سخنانی ادعا کرد که سوئد وعده کمک ۵۰۰ میلیون یورویی بازسازی اوکراین را به کی‌یف داده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی نیکیفوروف» (Sergey Nikiforov) سخنگوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین امروز شنبه از وعده ۵۰۰ میلیون یورویی سوئد برای بازسازی کشورش خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در این خصوص گفت: سوئد راهبردی را اتخاذ کرده است تا به اوکراین ۵۰۰ میلیون یورو برای بازسازی کشور اختصاص دهد.

این در حالیست که سوئد تا کنون در خصوص اظهارات سخنگوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین واکنشی از خود نشان نداده است.

دولت سوئد چندی پیش اعلام کرد که استکهلم بسته کمک‌ های بشردوستانه جدیدی را برای اوکراین به ارزش ۳۵.۵ میلیون دلار برای رفع فوری‌ ترین نیازهای شهروندان اوکراینی تصویب کرده است.

دولت سوئد در بیانیه‌ ای اعلام کرد: دولت بسته جدیدی از کمک‌ های بشردوستانه را برای اوکراین اختصاص می‌ دهد. این بسته به ارزش ۳۸۰ میلیون کرون سوئد (۳۵.۵ میلیون دلار) با هدف رفع فوری‌ترین نیازها و برجسته کردن نقش مهم سازمان‌ های جامعه مدنی است.

یوهان فورسل وزیر تجارت خارجی سوئد خاطرنشان کرد که بسته جدید بشردوستانه منافع زیادی برای اوکراین خواهد داشت.

پیشتر هم در اوایل ژوئن، دولت سوئد یازدهمین بسته کمک نظامی به اوکراین به ارزش ۲۵۰ میلیون کرون سوئد را تصویب کرده بود که از جمله شامل آموزش خلبانان اوکراینی در هواپیماهای جنگنده چند منظوره JAS Gripen سوئدی است.

آمریکا و اروپا اتحادیه اروپا از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، میلیاردها دلار در قالب کمک مالی، نظامی و بشردوستانه، به کی‌یف کمک کرده اند. مسکو همواره تاکید کرده که آموزش نظامی، ارسال و تأمین اسلحه برای اوکراین، به مثابه مداخله غیرمستقیم در جنگ بوده و تسلیحات ارسالی غرب برای کی‌یف، اهدافی مشروع برای ارتش روسیه خواهد بود.

کد خبر 5865438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha