۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶

تکریم ایثار و مسجد با حضور مقامات کشوری و لشکری؛

تقریظ رهبر انقلاب: این گل‌های سرسبد به چه مقاماتی رسیدند

تقریظ رهبر انقلاب: این گل‌های سرسبد به چه مقاماتی رسیدند

قم- در اولین آئین ملی تکریم فعالان مساجد با عنوان «مثل مصطفی» تقریظ رهبری بر دو کتاب «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» رونمایی شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: همزمان با روز جهانی مسجد صبح دوشنبه ۳۰ مردادماه «اولین آئین ملی تکریم فعالان مساجد» با عنوان «مثل مصطفی» و همچنین «پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» با حضور ۳۰۰۰ نفر از خادمین و دست‌اندرکاران مساجد نمونه سراسر کشور و همچنین مسئولین کشوری و لشکری در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور برای حضور و سخنرانی در این مراسم وارد استان قم سفر شد.

رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر ۲ کتاب با موضوع شهید والامقام مدافع حرم مصطفی صدرزاده به نام‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» از جمله برنامه‌های این مراسم است.

کتاب «سرباز روز نهم» روایتی از زندگی و زمانه شهید مصطفی صدرزاده در ۶۳۲ صفحه است که توسط انتشارات راه‌یار منتشر شده و «اسم تو مصطفاست» زندگینامه داستانی این شهید مدافع حرم به روایت همسر شهید است که به قلم خانم راضیه تجار نوشته و توسط انتشارات روایت فتح در ۲۷۲ صفحه منتشر شده است.

این مراسم توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.


اخبار این مراسم را در زیر بخوانید.


حضور رئیس جمهور در جمع نمازگزاران مسجد جمکران

تقریظ رهبر انقلاب: این گل‌های سرسبد به چه مقاماتی رسیدند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز دوشنبه در حاشیه سفر به استان قم برای اقامه نماز ظهر و عصر در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران حاضر شد.

رونمایی از تقریظ رهبری بر ۲ کتاب

تقریظ رهبر انقلاب: این گل‌های سرسبد به چه مقاماتی رسیدند


در تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «اسم تو مصطفاست» می‌خوانیم:

صفا، اخلاص، صِدق، ایثار، ترجیح رضای حضرت حق بر همه چیز، بر همه عشق‌ها و همه محبوبها، اراده و عزم راسخ در راه خدا و عشق به اهل بیت علیهم السلام، نمایشگر بخشی از شخصیت ممتاز شهید عزیز مصطفی صدرزاده است. سلام خدا بر او، و بر همسر صبور و دیگر وابستگانش، نوشته خانم تجار، شیرین و پخته و مبتکرانه است.

متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم» نیز چنین است:

بسمه تعالی

پیش از این کتاب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده‌ام، ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه‌ی این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره برجسته بی‌شک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده قوی، فهم درست، روحیه‌ی ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا، و بسی دیگر از خصوصیات برجسته، بخش‌هایی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است. خواندن این کتاب برای من غبطه‌انگیز است. این گلهای سرسبد به چه مقاماتی رسیدند، و من و امثال من چگونه در این مسیر، پای در گل ماندیم. سلام و صلوات خدا بر شهید مصطفی صدرزاده و همسر صبور و پدر و مادر ایثارگر او.

بیش از ۶۰ تقریظ از رهبر معظم انقلاب موجود است ولی برای اولین بار دو تقریظ بر کتاب‌هایی از زندگی یک شخصیت رونمایی شده است.

کتاب «اسم تو مصطفاست» زندگی نامه داستانی شهید مصطفی صدرزاده به روایت همسر آن شهید و به قلم راضیه تجار و کتاب «سرباز روز نهم» روایتی از زندگی و زمانه بسیجی مدافع حرم شهید صدرزاده به قلم نعیمه منتظری چاپ شده است.

در این مراسم از نویسندگان این دو کتاب، پدر و مادر شهید مصطفی صدرزاده و همسر و دختر آن شهید بزرگوار با اهدایی رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی شد.


رئیس جمهور: اعتقاد به مهدویت اعتقاد به معاد و امامت و عدالت است

تقریظ رهبر انقلاب: این گل‌های سرسبد به چه مقاماتی رسیدند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه در پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و اولین آئین ملی تکریم از فعالان مساجد در مسجد جمکران اظهار کرد: مکان مقدس، زمان بسیار تاریخی و حساس، روز مسجد و در مکان بسیار قدسی مسجد مقدس جمکران و پاسداشت جهاد و ایثار و شهادت و تکریم از خادمان مساجد مناسبتی هایی است که مجلس را نورانی کرده است.

وی با بیان اینکه این نورانیت به برکت این مکان و نام مقدس شهید صدرزاده و تقریظ رهبری و نگاشته‌ای که از دل برخاسته و بر دل می‌نشیند و این مجلس را مبارک کرده است، افزود: نام مقدس ولیعصر (عج) که دل‌ها برای نام او می تپد به اعمال جهت می بخشد و به زندگی امید می‌دهد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


رئیس بسیج مستضعفان: فعالیت ۱۶ هزار مسجد برای حل مسائل محله‌ها

تقریظ رهبر انقلاب: این گل‌های سرسبد به چه مقاماتی رسیدند

سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر دوشنبه در اولین آئین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، تربیت جوانان مؤمن و انقلابی را یکی از کارکردهای مهم مساجد در دوران دفاع مقدس ذکر کرد و اظهار داشت: این جوانان از درون مساجد به سمت میدان‌های جنگ شتافتند و به فرمان امام بزرگوار لبیک گفتند.

وی نقش آفرینی مساجد در تربیت جوانان مؤمن و انقلابی با راهبری و هدایت امامان و با خدمت گزاری فعالان مساجد، نهادهای انقلابی و بسیج مستضعفین را مهم دانست و افزود: شهدای عزیز ما در حوادث اخیر و سال گذشته این علم و پرچم را از شهید مصطفی صدرزاده به دست گرفتند. این شهید بزرگوار علم شهادت را از شهید حاج قاسم، شهید حججی، شهید ابراهیم هادی و صدها هزار شهید جانباخته میهن اسلامی به دست گرفته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه امروز شهدا گنجینه‌های بزرگ ملت هستند، بر لزوم معرفی شخصیت شهدا به نسل جوان با بکارگیری ظرفیت‌های هنری تأکید کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


تولیت مسجد مقدس جمکران: نقطه قوت نظام اسلامی به برکت مسجد و پیوند مردم با سنگر است

شهدای ما از پایگاه مسجد به معراج شهادت رفتند

حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان صبح دوشنبه در اولین آئین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، مسجد را پایگاه بندگی و عبودیت دانست و اظهار داشت: نهضت و قیام ما از برکات مسجد بود و در پایگاه مسجد شکل گرفت و به پیروزی رسید.

وی افزود: حدود ۹۷ درصد از شهدای ما از پایگاه مسجد به معراج شهادت رفتند و البته با شهادت‌ها بود که این نظام را با وجود همه توطئه‌های دشمنان تا امروز سر پا نگه داشته است.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: ما هر چه نقطه قوت در نظام اسلامی داریم از برکت مسجد و در حدی است که مردم و جامعه ما با مسجد پیوند دارند.

حجت‌الاسلام رحیمیان با اشاره به وجود ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: کاستی‌ها و ناهنجاری‌ها مربوط به جاهایی است که پیوند مردم با مسجد منقطع می‌شود.

وی همزمانی رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب‌های مربوط به شهید «مصطفی صدرزاده» با آئین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت را قابل تحسین دانست و افزود: نظام اسلامی مبتنی بر جامعه اسلامی است.

تولیت مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: جامعه اسلامی هم مبتنی بر فرهنگ اسلامی است و فرهنگ اسلامی در جاهایی شکل می‌گیرد که یاد خدا در آن باشد.


کد خبر 5866710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha