۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵

رئیس اداره منابع طبیعی آرادان:

اجرای۴طرح منابع طبیعی در آرادان/بیابان تهدید جدی برای ده‌نمک است

اجرای۴طرح منابع طبیعی در آرادان/بیابان تهدید جدی برای ده‌نمک است

آرادان- رئیس اداره منابع طبیعی آرادان از اجرای چهار پروژه منابع طبیعی طی هفته دولت در آرادان خبر داد و گفت: در این طرح ها جلوگیری از بیابانی شدن و تولید غبار منطقه در اولویت است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهیار تفضلی ظهر سه شنبه در تور رسانه‌ای بازدید پروژه‌های سطح آرادان به همراهی فرماندار این شهرستان ضمن بیان اینکه طی هفته دولت سال جاری چهار طرح برای آرادان در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: هدف عمده این پروژه‌ها جلوگیری از پیشروی بیابان، گسترش فضای سبز و ایجاد سلامتی برای مردم منطقه و غیره است.

وی ضمن بیان اینکه نهال‌کاری ۱۰۰ هکتاری منطقه حسین آباد ده نمک با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در دستور کار است، افزود: این طرح که در مسیر آزاد راه حرم تا حرم قرار دارد می‌کوشد تا با تثبیت شن‌های روان از پیشروی بیابان جلوگیری کند.

رئیس اداره منابع طبیعی آرادان ضمن بیان اینکه تولید گرد و غبار ناشی از بیابان زایی تهدید جدی برای اهالی ده نمک و روستاهای همجوار آن است، ابراز داشت: برای پیشگیری از این پیشامد نهال کاری ۶۳ هکتاری منطقه ده نمک در دست اقدام است.

تفضلی در ادامه تصریح کرد: انجام آبیاری سنواتی ۲۶۳ هکتار پروژه مدیریت روان آب همراه با بذرپاشی به مساحت ۲۰۰ هکتار منطقه ورگی دیگر طرح‌های در نظر گرفته شده برای هفته دولت سال جاری است.

وی ضمن بیان اینکه طرح‌های مصوب بیابان زدایی برای منطقه ده نمک آرادان تهیه شده است، افزود: اگرچه که تاکنون برای سطح وسیعی از اراضی بیابانی شهرستان تاغ کاری انجام شد اما در صورت تأمین اعتبار لازم کل منطقه بیابانی آرادان زیر پوشش عملیات بیابان زدایی قرار می‌گیرد.

کد خبر 5867776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha