۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷

مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر:

تردد از مرز تمرچین در کمتر از ۳ دقیقه در حال انجام است

تردد از مرز تمرچین در کمتر از ۳ دقیقه در حال انجام است

ارومیه - مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر گفت: زمان پذیرش و خروج زائران در گیت‌های پایانه تمرچین بدون معطلی و در کمتر از سه دقیقه در حال انجام است.

محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تأمین زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین، اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای پذیرش سریع زائران در این پایانه مرزی فراهم شده و علاوه به دایر شدن مواکب پذیرایی، خودروهای امداد و نجات، اورژانس، نیروهای انتظامی و خدماتی در پایانه حضور دارند و برای راحتی زائران ۷۲ چشمه سرویس بهداشتی نیز پیش بینی شده است.

مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر ادامه داد: امسال پذیرش زائران در این مرز با تدابیر اتخاذ شده، به صورت ۲۴ ساعته است و مسؤولان پذیرش و عوامل انتظامی به صورت شیفتی در پایانه مستقر هستند و در تمام طول شبانه روز به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

رضایی اضافه کرد: طی ۲ روز آینده بیمارستان صحرایی هم در نزدیکی پایانه راه‌اندازی می‌شود تا در صورتی که زائری نیاز درمانی پیدا کرد، به سرعت به خدمات درمانی و پزشکی دسترسی داشته باشد.

وی گفت: امسال علاوه بر امکان تردد زائران داخلی از مرز تمرچین حتی کسانی که برای تردد از سایر پایانه‌ها ثبت نام کردند، هماهنگی‌ها برای تردد زائران کشورهای ترکیه و آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز از مرز تمرچین پیرانشهر انجام شده است.

رضایی با اشاره به مزیت‌های پایانه مرزی تمرچین برای تردد زائران نیز یادآور شد: این مرز از نظر آب و هوایی ر این فصل بسیار مطلوب است و حتی نیازی به مه‌پاش هم نیست و مسافت نزدیکی در مقایسه با مرزهای چذابه و مهران تا کربلای معلی دارد.

مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر گفت: طرف عراقی نیز از آمادگی کافی برای پذیرش زائران اربعین برخوردار است و چندین دستگاه مینی‌بوس نیز برای انتقال زائران به اربیل اقلیم کردستان عراق و از آنجا به الحسینه بغداد فراهم شده است.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیک ترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است و سال گذشته برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.

کد خبر 5874857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha