۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران مطرح کرد؛

تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی ۲ بندر مازندران

تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی ۲ بندر مازندران

نوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی بنادر نوشهر و فریدونکنار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کیاکجوری پیش ازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تملک اراضی خیابان ملت اظهار داشت: تملک اراضی این خیابان صورت گرفت و فقط تملک دو پلاک از آن باقی مانده است.

وی گفت: برای تملک این اراضی منتظر اعلام نظر اداره آب هستیم که آیا این اراضی در حریم رودخانه قرار دارد یا خیر و اعتبار تملک این دو پلاک نیز وجود دارد.

وی به موضوع لایروبی بنادر نوشهر و فریدونکنار اشاره کرد و گفت: برای لایروبی این دو بندر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد که ۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به بندر نوشهر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به کاهش تراز آب دریای خزر گفت: اگر لایروبی بنادر صورت نمی‌گرفت قطعاً دچار مشکل می‌شدیم و با اجرای این طرح، خطر تعطیلی و انسداد بنادر رفع شده است و اکنون وضعیت بهتر شده است.

کیاکجوری یادآور شد: در سال گذشته پهلوگیری یک کشتی با آبخور ۳.۷ متری در بندر با مشکل مواجه بود ولی با لایروبی و تلاش صورت گرفته امسال موفق به پهلوگیری کشتی با آبخور ۴.۳ متری شدیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: بندر نوشهر از نظر ارائه خدمات بندری وضعیت کیفی مطلوبی دارد و ۷۰ درصد از فضای انبارش بندر مربوط به بخش خصوصی است و این نشان از استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری دارد.

وی با اشاره به اینکه دو پروژه سرمایه گذاری شامل کارخانه قهوه و کیت‌های آزمایشگاهی در بندر نوشهر به سرانجام نرسیده است، گفت: برای اجرای طرح کیت‌های آزمایشی نیازمند مجوز وزارت بهداشت است تا کار ساخت ابنیه آغاز شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران درباره وضعیت خودروهای لوکس توقیفی گفت: متولی ترخیص و تعیین تکلیف آن سازمان اموال تملیکی است و بندر فقط انباردار این ماشین‌ها است.

وی درباره پل دسترسی به بندر نوشهر گفت: سازمان بنادر اختیارات قانونی و لازم را از این طرح داشته است.

کیاکجوری با عنوان اینکه ناوگان بندر نوشهر از بهترین ناوگان بندری محسوب می‌شود، گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 5875734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha