۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰

در وزارت بهداشت صورت می گیرد؛

رقابت ۸۳۱ مرکز در فرآیند ارزشیابی مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی

رقابت ۸۳۱ مرکز در فرآیند ارزشیابی مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی

در فرآیند ارزشیابی سال ۱۴۰۱ مراکز تحقیقات علوم پزشکی تعداد ۸۳۱ مرکز تحقیقات در قالب ۷ گروه بر اساس زمینه فعالیت و سابقه فعالیت به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان این مطلب، در خصوص محورها و موارد حائز اهمیت در ارزشیابی سال ۱۴۰۱ مراکز تحقیقاتی گفت: التزام به ارائه برنامه راهبردی به طور کامل و با تائید کمیته راهبردی دانشگاه و سازمان جهت حضور در فرآیند ارزشیابی و عینی سازی شاخص های محور اثرگذاری از جمله موارد حائز اهمیت در ارزشیابی است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، به تشریح محور پیامد پژوهش پرداخت و عنوان کرد: معرفی محور «پیامد پژوهش» شامل شاخص های تولید محصول، ثبت اختراع، درآمدهای حاصل از پژوهش، کسب جوایز ملی و بین المللی و ترجمان دانش است و جزئیات محور پیامد پژوهش در دستورالعمل سال آینده (۱۴۰۲) لحاظ شده و شاخص های آن قابل ارزیابی و امتیازدهی خواهد بود.

به گفته پناهی، در فرآیند ارزشیابی سال ۱۴۰۱ مراکز تحقیقات علوم پزشکی تعداد ۸۳۱ مرکز تحقیقات در قالب ۷ گروه بر اساس زمینه فعالیت (بالینی، بیومدیکال و ارتقا سلامت) و سابقه فعالیت (بالای ۱۰ سال سابقه و یک تا ۱۰ سال سابقه) به رقابت خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: با توجه به حذف ردیف بودجه مراکز تحقیقات دارای ردیف مستقل بودجه از کتاب قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مراکز تحقیقات بر اساس زمینه و سابقه فعالیت در گروه های مربوطه امتیازدهی و رتبه بندی خواهند شد.

کد خبر 5885510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha