۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۵

در عملیاتی پیش دستانه رخ داد؛

انهدام شبکه تروریستی در عراق پیش از اجرای عملیات علیه مواکب حسینی

انهدام شبکه تروریستی در عراق پیش از اجرای عملیات علیه مواکب حسینی

سرویس اطلاعاتی ارتش عراق از انهدام یک شبکه تروریستی که در نظر داشتند به مواکب حسینی حملاتی را انجام دهند، خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سرویس اطلاعات ملی عراق وابسته به ارتش عراق با صدور بیانیه‌ای از متلاشی کردن یک شبکه تروریستی پیش از اجرای عملیات‌های تروریستی علیه مواکب حسینی خبر داد.

بنابر این گزارش، این شبکه تروریستی در نظر داشته طی روزهای اخیر به ویژه در ایام اربعین حسینی، به مواکب و مراکز امنیتی، بازارها و مراکز پرتردد زائران در نقاط مختلف عراق، حملاتی را انجام دهد.

عناصر تروریستی پس از بازداشت از سوی نیروهای ارتش عراق، به گذراندن برخی دوره‌های آموزش نظامی با هدف تولید بمب، کمربندهای انفجاری و دیگر تسلیحات نظامی اعتراف کرده‌اند.

یکی از اهداف اصلی این شبکه تروریستی منهدم شده، تلاش برای اجرای عملیات‌های انتحاری علیه مواکب حسینی بوده که با اقدام پیش دستانه ارتش عراق، اعضای این شبکه تروریستی پیش از اجرای اقدامات شوم خود بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده‌اند.

ارتش عراق تاکید کرده که در یک عملیات منحصر به فرد و بر مبنای داده‌های دقیق اطلاعاتی اقدام به زیر نظر گرفتن تحرکات این شبکه تروریستی کرده و در زمان مناسب این شبکه را منهدم ساخته است.

در این بیانیه اعلام شده که این عناصر تروریستی از بقایای گروه تروریستی داعش بوده‌اند که در عملیاتی امنیتی بازداشت شده‌اند.

کد خبر 5887848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha