۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۱۳

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر خبر داد؛

اتصال خانه‌های روستایی استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات

اتصال خانه‌های روستایی استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات

بوشهر- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر گفت: با ایجاد سایت همراه روستای «نوکار مخی» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از ارتقای سطح ارتباطی روستای «نوکار مخی» از توابع شهرستان بوشهر با ایجاد سایت همراه، بهبود پوشش مکالمه، اینترنت پرسرعت و اینترنت سیار در این روستا، توسط شرکت ایرانسل خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای «نوکار مخی» و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: «نوکار مخی»، روستایی از توابع شهرستان بوشهر با ۳۲ خانوار و جمعیت ۹۲ نفر است که با ایجاد سایت در این روستا، روستای «نوکار گزی» با ۱۱ خانوار و جمعیت ۳۸ نفر نیز تحت پوشش ارتباطی قرار گرفته است.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای نوکار مخی، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود.

وی بیان کرد: ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی چون آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

کد خبر 5887905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha