۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۲

معاون آموزشی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

گروه معارف رویکرد آموزشی و تربیتی را در پیش گرفته است

گروه معارف رویکرد آموزشی و تربیتی را در پیش گرفته است

اردبیل- معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: گروه معارف رویکرد آموزشی و تربیتی را توأم در مراکز علمی و دانشگاهی در پیش گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدمهدی حرزاده عصر چهارشنبه در نشست رؤسای استانی معاونان آموزشی و مدیران گروه معارف در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: اولویت برنامه‌های نهاد بها دادن به گروه معارف است تا اساتید این گروه با تخصص و تبحر خاص بتوانند ذهن دانشجویان را نسبت به انقلاب و آرمان‌های آن اصلاح کنند.

وی تصریح کرد: کار ما صرف آموزش و برنامه‌های حضور در کلاس نیست اما مهمترین رویکرد اساتید تدریس چهره به چهره و حضوری است تا در کنار فعالیت‌های آموزشی، در بحث تربیتی نیز بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: حضور در کلاس‌های درس فرصت بی‌بدیلی را فراهم کرده تا اساتید معارف با دانشجویان به صورت رو در رو صبحت کرده و زمینه اصلاح تفکر و اندیشه‌ها را به سمت واقع بینی حقیقی فراهم آورند.

حجت‌الاسلام حرزاده افزود: دشمن از ابزارهای مختلف به ویژه فضای مجازی استفاده کرده تا ذهن جوانان و نوجوانان ما را مخدوش کند و شایسته است در مراکز علمی و دانشگاهی به صورت کاربردی و عملیاتی ذهن دانشجویان را با مباحث درست آموزشی و تربیتی آشنا کرده و از ابزار مهم و مؤثر در این راستا بهره بگیریم.

وی جذب اساتید برجسته و شاخص را با تکیه بر پژوهش‌محوری در حوزه معارف یادآور شد و خاطرنشان کرد: دانشجویان امروز از مطالب کاربردی و مفید به زندگی استقبال می‌کنند و قطعاً طرح مباحث غیرکاربردی نمی‌تواند سود و ثمره‌ای را داشته باشد.

معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور بیان کرد: در این نشست ۲ روزه که با حضور مدیران گروه معارف استان‌های شمالغرب در حال برگزاری است، تلاش بر این است تا حوزه تحولی را در این بخش تبیین کرده و به معنای واقعی اساتید را با اهمیت کار خود بیشتر و بهتر آشنا کنیم.

کد خبر 5890655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha