۱ مهر ۱۴۰۲، ۹:۲۴

نائب رئیس مجلس مطرح کرد؛

حضور روحانیت در کنار مردم/ نقش محوری در شکل گیری انقلاب اسلامی

حضور روحانیت در کنار مردم/ نقش محوری در شکل گیری انقلاب اسلامی

همدان- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روحانیت در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور شامگاه جمعه در یادواره ۲۱ شهید روحانی شهرستان ملایر در مسجد جامع شهر ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی قبل از انقلاب و بعد از آن در همه عرصه‌ها حضوری فعال داشته و همواره سپر بلای مردم بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روحانیت در شکل گیری انقلاب برای حفظ ارزشها و آرمانها شکنجه‌ها و تبعیدها را تحمل کرد و در آگاهی بخشی مردم برای مبارزه با نظام سلطه نقش اساسی داشت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با گریزی به چهار دهه انقلاب اسلامی و تقدیم هزاران شهید روحانی گفت: شهدایی چون شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید مطهری، شهید مدنی، شهید دستغیب و ده‌ها شهید دیگر در محراب‌ها، بمب گذاریها و… نشان از نقش مهم روحانیت در ۴۴ سال گذشته در دفاع از انقلاب و ارزشها دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد انقلابی از ریل انقلاب خارج شده و در این مسیر مردود شدند گفت: همان کسانی که امروز در مقابل رهبری ایستاده و علیه رهبری شعار می‌دهند خوب می‌فهمند که حافظ این انقلاب چه کسی است.

ذوالنور با اشاره به دوران پیامبر اکرم و عقده دشمنان از پیامبر افزود: بعد از رحلت پیامبر دشمنان اسلام همه عقده‌های خود را سر علی (ع) خالی کردند و دقیقاً بعد از امتم نیز با فتنه‌ها مقابل ولایت فقیه و رهبری ایستادند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که مشکلات و عقده‌ها را بر سر رهبری دانسته و توپ را به میدان رهبری می‌اندازند بدانند که ایشان بارها با هشدار، فریاد، تعابیر و … دشمن شناسی و فتنه‌ها را گوشزد کرده و حتی سنگینی چرخ پنچر دولت‌ها را نیز بر دوش کشیده است.

وی با اشاره به اینکه اگر رهبری و تدابیر ایشان در کشور نبود طی دولت‌های مختلف با برنامه‌هایی که دشمن برای ما طراحی کرده بود معلوم نبود الان در چه وضعیتی بودیم و به جرأت می‌گفت: این انقلاب را رهبری حفظ کرده است

وی عنصر معنویت و پیوند امت با ولایت و روحانیت را به عنوان حافظ و عامل ماندگاری این نظام در برابر دشمن دانست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: دفاع مقدس یادآور حماسه مردم ایران و فرزندان غیور این ملت در برابر دشمن بعثی بود دشمنی که با دو هدف جنگ نابرابر و سقوط نظام اسلامی و تجزیه کشور وارد شده بود.

وی با اشاره به نقشه‌ها و برنامه‌های طراحی شده دشمن قبل از جنگ گفت: سقوط نظام جز برنامه‌های دشمن در جنگ بود و در عملیات‌های متعدد جوانان رزمنده ما توانستند همه نقشه‌های دشمن را خنثی کنند.

ذوالنور با بیان اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس نقشی محوری و اساسی داشت، افزود: روحانیت کاری را که انجام داد شاید از عهده هر کسی بر نمی‌آمد.

وی اضافه کرد: در واقع رزمندگان ما با الگو گیری از مقتدای خویش امام راحل به عنوان تجلی روحانیت همواره جان فدا و لبیک گوی ایشان بودند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نقش پشتیبانی، فرماندهی، تبلیغی، رزمی و… را از محورهای روحانیت در دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: در واقع مساجد ما پایگاه اعزام جوانان به جبهه‌ها بود و روحانیت در این زمینه نقش بسزایی را ایفا کرد چرا که مردم به روحانیت اعتماد و اعتقاد داشته و در این عرصه با اقتدا امام خویش در مسیر دفاع مقدس قدم گذاشتند.

وی اضافه کرد: با وجود همه مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی که بسیاری از اوقات برای بسیاری از مردم سخت است مردم دین داری خود را حفظ کرده و پای این انقلاب ایستاده‌اند.

کد خبر 5892163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha