۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹

مقام بوداپست؛

برای استفاده از سوخت هسته‌ای روسیه در مجارستان موانعی وجود ندارد

برای استفاده از سوخت هسته‌ای روسیه در مجارستان موانعی وجود ندارد

معاون وزیر خارجه مجارستان امروز اعلام کرد: برای تداوم استفاده از سوخت هسته‌ای روسیه در نیروگاه برق اتمی بوداپست موانعی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مجارستان امروز شنبه اعلام کرد که این کشور برای تداوم استفاده از سوخت هسته ای روسیه در نیروگاه برق اتمی «پاکس» (Paks) خود موانعی را متصور نیست.

«لونته ماگیار» (Levente Magyar) معاون وزیر خارجه مجارستان در این خصوص اعلام کرد: در این موضوع بسیار حساس، نکته اولیه ای که ما در صنعت انرژی هسته ای به آن توجه می کنیم، ایمنی و همچنین تامین دائمی قابل اعتماد (سوخت هسته ای) است.

معاون وزیر خارجه مجارستان در این ارتباط ادامه داد: از این دو منظر، ما اکنون هیچ مانعی برای ادامه استفاده از سوخت روسیه نمی بینیم.

این در حالیست که در اوایل ماه سپتامبر، گزارش‌ های رسانه‌ های مجارستانی اعلام کردند که «ویکتور اوربان» از موضوع جایگزینی سوخت هسته‌ ای روسیه با سوخت فرانسوی به منظور کاهش وابستگی انرژی به مسکو خبر داده است.

چند روز بعد اعلام شد که وزیر انرژی مجارستان و مدیر عامل شرکت فرانسوی Framatome، یادداشتی را در مورد تعمیق همکاری های بین المللی امضا کردند که در سال ۲۰۲۱ بر سر آن توافق شده بود.

دفتر نخست وزیر مجارستان در پی این رویداد اعلام کرد که تنها سوخت هسته ای ممکن برای «پاکس»، روسی است.

کد خبر 5892612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha