۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷

روسیه ۲۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد

روسیه ۲۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در اقدامی تلافی‌جویانه ده‌ها فرد و نهاد انگلیسی را به فهرست‌ تحریم‌ها علیه لندن اضافه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ۲۳ فرد و نهاد مربوط به دولت انگلیس را تحریم کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که «در راستای اقدامات ضد روسیه لندن که در چارچوب آن سازوکار تحریم‌های اشخاص فعالانه عمل می‌شود  و حمایت همه جانبه این کشور از رژیم نئونازی در کی‌یف، مسکو تصمیم به گسترش فهرست تحریمهای خود با اضافه کردن افراد و مقامات سیاسی، نظامی، رسانه‌ای و جامعه علمی بریتانیا گرفته است که مجموعا شامل ۲۳ نفر می‌شود

در بیانیه وزارت خارجه روسیه تأکید شده که ورود به خاک روسیه برای افراد تحریم‌شده ممنوع است، به‌ویژه برای «تونی راداکین»، رئیس ستاد دفاعی نیروهای مسلح انگلیس و و مسئول آموزش نظامیان نیروهای مسلح اوکراین در خاک انگلیس.

افزون بر تونی رادکین، «مادلین الساندری» رئیس کمیته اطلاعاتی مشترک دولت که از طراحان راهبرد دولت انگلیس درباره اوکراین است و همچنین «کرسیدا هاگ» رئیس هیات مدیره شرکت BAE سیستم نیز در این فهرست تحریمی قرار دارند.

کد خبر 5896749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha