با حضور «کیم جونگ اون» انجام شد؛

تصویب متمم قانون اساسی کره شمالی با هدف «قدرت هسته‌ای شدن»

تصویب متمم قانون اساسی کره شمالی با هدف «قدرت هسته‌ای شدن»

پارلمان کره شمالی با حضور رهبر این کشور متمم قانون اساسی را تصویب کرد که وضعیت این کشور را به عنوان قدرت هسته‌ای تضمین می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یک سال پس از تصویب قانونی از سوی شورای قانونگذاری پیونگ یانگ مبنی بر اینکه کره شمالی یک کشور دارای سلاح هسته‌ای است، پارلمان کره شمالی قانونی را تصویب کرد که این کشور را به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای معرفی می‌کند.

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد که پارلمان این کشور امروز پنج شنبه متمم قانون اساسی را تصویب کرد که وضعیت این کشور را به عنوان یک قدرت هسته‌ای تضمین می‌کند.

خبرگزاری کره شمالی به نقل از «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در نشست مجمع خلق که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار شد، گفت: سیاست ایجاد قدرت هسته‌ای برای جمهوری دموکراتیک خلق کره دائمی شده و به یکی از بندهای قانون اساسی تبدیل شده است که هیچ کس نمی‌تواند آن را نقض کند.

کیم تصریح کرد: گنجانده شدن وضع هسته‌ای در قانون اساسی یک رویداد تاریخی است که اهرم سیاسی قدرتمند را برای افزایش قابل توجه قابلیت‌های دفاعی ملی فراهم می‌کند.

رهبر کره شمالی تأکید کرد: تسریع در روند نوسازی تسلیحات هسته‌ای به منظور حفظ قاطعانه مزیت بازدارندگی راهبردی، امری مهم است و این اقدام برای مقابله با تهدیدات ژاپن، کره جنوبی و آمریکا ضروری است.

این خبر در حالی است که «کیم سونگ» (Kim Song) سفیر کره شمالی در سازمان ملل در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی این نهاد هشدار داد: تنش در شبه جزیره کره شرایط را به آستانه جنگ هسته‌ای نزدیک کرده است.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل در سخنان خود، آمریکا و تنش آفرینی‌های این کشور را عامل اصلی بروز مشکلات در شبه جزیره کره مورد تأکید قرار داد.

کد خبر 5897853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha